اسپانیا از هفته آینده مرزهایش را باز می‌کند

بریتانیایی‌ها برای ورود به اسپانیا باید تا دو هفته دیگر صبر کنند

سواحل لامالاگا در اسپانیا، ۷ ژوئن ۲۰۲۰-JORGE GUERRERO / AFP

نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که درهای کشورش از یکشنبه آینده دوباره به روی گردشگران اروپایی گشوده خواهد شد.

اما تنها مسافران اتحادیه اروپا و منطقه بزرگتر شینگن از ۲۱ ژوئن اجازه ورود خواهند داشت. به نظر می رسد که گردشگران بریتانیایی، برای اجازه ورود باید تا اول جولای صبر کنند.

پدرو سانچز این خبر را در شب بازگشایی اسپانیا به روی گردشگری بین المللی، با یک برنامه تعطیلات به مالروکا برای شهروندان آلمانی اعلام کرد.

قبلا اول جولای، تاریخ اصلی بازگشایی دوباره برای کشور در نظر گرفته شده بود که تا حد زیادی به گردشگران خارجی بستگی دارد.

اگرچه به گزارش ال پیس رهبر اسپانیا در یک نشست خبری به نمایندگان محلی گفت که گردشگری بدون محدودیت، در بسیاری از کشورهای اروپایی طی ۱۰روز آینده تسریع خواهد شد.

مقررات قرنطینه ۱۴ روزه فعلی که کشور اسپانیا بر مسافران ورودی اعمال می کند، در همان روز برداشته خواهد شد.

بازگشایی مرزهای این کشور همزمان با پایان « وضعیت اضطراری» است که از ۳ ماه قبل از سوی دولت از طریق اعمال قرنطینه ای سخت، صورت گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرز این کشور با پرتقال تا اول جولای بسته خواهد ماند و در آن زمان جشن ویژه مرزی با حضورنخست وزیران هر دو کشور برگزار خواهد شد.

در همان روز شهروندان برخی کشورهای خارج از منطقه شنگن هم پذیرفته خواهند شد.

آقای سانچز گفت: «از اول جولای مرزهای این کشور با یک سوم کشورهای خارج از شنگن طی مراحل مختلف گشوده خواهد شد.»

آرانچا گونزالس، وزیر امور خارجه اسپانیا کمی بعد در توییتر نوشت: «اسپانیا مرزهایش را با اتحادیه اروپا و منطقه شنگن از ۲۱ام ژوئن با پایان وضعیت اضطراری و قرنطینه خواهد گشود.»

ورود برای یک سوم کشورها هم از اول جولای با درنظر گرفتن وضعیت همه گیری و قوانین امنیتی، مجاز خواهد بود.

این نخست‌وزیر اخیرا در مادرید نگرانی‌هایی را در مورد تعداد موارد ابتلا در ایالات متحده و روسیه اعلام کرده است.

سایر سیاستمداران اسپانیایی از جمله وزیر گردشگری، به دلیل آمار بالای ابتلا در بریتانیا در مورد گردشگران بریتانیایی دچار شک و شبهه هستند.

سیمون هانتر سردبیر بخش زبان انگلیسی ال پاریس گفت:«با توجه به اغلب موارد، کمی گیج کننده است که او به طور مختص اشاره‌ای به بریتانیا نمی‌کند.»

اما منابع دولت اسپانیا کمی بعد تایید کردند که مسافران بریتانیایی هم شامل آن هستند. در طول ۲۰۲۰، عملکرد بریتانیا به گونه ای بوده است که گویی هنوز یکی از اعضای اتحادیه اروپاست.

تصمیم اسپانیا برای اجازه ورود در آینده نزدیک به مسافران بریتانیایی  در حال حاضر برای اغلب گردشگران بریتانیایی نامشخص است.

از ۱۷ام مارس، وزات خارجه بریتانیا، در مورد همه سفرها به خارج از کشور جز در موارد اضطراری، هشدار داده است و از هشتم ژوئن تمامی کسانی که وارد کشور بریتانیا می شوند، (شامل گردشگرانی که بر می گردند می شود) باید دوهفته قرنطینه را بگذرانند.

خطوط هوایی ایزی‌جت و ریان‌ایر که دو خط هوایی بزرگ ارزان قیمت اروپا هستند، از اول جولای پروازها را به تعداد مناسب بین بریتانیا و اسپانیا از سر می گیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان