جزئیات تازه درباره جاسوس قاسم سلیمانی

خبرگزاری تسنیم مدعی‌ست موسوی‌مجد ۲۶ ماه قبل توسط حزب‌الله لبنان، دستگیر شده

تصویری که گفته می‌شود متعلق به محمود موسوی مجد، متهم به جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، است  - عکس از خبرآنلاین 

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، امروز یک‌شنبه ۲۵ خردادماه در گزارشی کوتاه به شرح جزئیاتی تازه از محمود موسوی‌مجد، جاسوس قاسم سلیمانی پرداخته است.

تسنیم ادعا کرده که «سید محمود موسوی‌مجد نظامی یا پاسدار نبوده و همچنین جزو نیروهای بسیجی که بصورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست بلکه پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده از ایران خارج شده و  بزرگ‌شده کشور سوریه است».

بنا به نوشته خبرگزاری تسنیم «وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی که به‌دست می‌آورد».

تسنیم نوشته است که براساس اطلاعات تازه‌ای که این خبرگزاری به دست آورده متهم به جاسوسی از قاسم سلیمانی، اطلاعات به دست آمده از مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخته است. تسنیم مدعی‌ست که این سرویس‌های امنیتی در قبال این اطلاعات ماهانه ۵ هزار دلار به سید محمود موسوی‌مجد می‌پرداختند. 

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، دستگیری این فرد ۲۶ ماه پیش صورت گرفته و درواقع هیچ ارتباطی به قتل قاسم سلیمانی نداشته است: «او همان ۲۶ ماه قبل توسط نیروهای حزب‌الله لبنان، که اشراف ویژه‌ای روی سرویس‌ موساد دارد، شناسایی و دستگیر و به ایران تحویل داده شده و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برد».

در پایان گزارش خبرگزاری تسنیم آمده است که «حکم اعدام این جاسوس تایید شده و در زمان خود اجرا خواهد شد».

روز گذشته بود که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، گفته بود «محمود موسوی مجد که به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شده است از نیروهای مستشاری ایران در سوریه بوده است».

سخنانی که حالا و با ادعای خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ایران نقض می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه‌شنبه هفته گذشته بود که اسماعیلی از صدور حکم اعدام برای محمود موسوی مجد به جرم جاسوسی از قاسم سلیمانی و انتقال اطلاعات امنیتی سپاه قدس به موساد و سیا خبر داده بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که او «در سنوات قبل» ارتباطاتی با «سپاه قدس» داشته و «اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.»

بیشتر از