آمار قربانیان کرونا در ایران پس از دو ماه سه‌رقمی شد

این نتیجه مستقیم بالا رفتن آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در دست‌کم ده روز گذشته است

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه خبر داد که با احتساب مرگ ۱۰۷ نفر تنها در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا، تعداد کل قربانیان این بیماری مرگبار در کشور به ۸۸۳۷ نفر رسیده است.

این نخستین بار در دو ماه گذشته است که بار دیگر تعداد رسمی مرگ و میر کووید ۱۹ در ایران سه‌رقمی شده است.

در دو ماه گذشته آمار قربانیان هر روز بین ۶۰ تا ۷۰ نفر بود و چند روزی حتی به حدود ۴۰ نفر هم فروکش کرد.

اما این نتیجه مستقیم بالا رفتن آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران در دست‌کم ده روز گذشته است: در این مدت آمار مبتلایان از حدود هزار به بالای دو هزار نفر جهش داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در روز جمعه گذشته ۲۳۶۹ نفر و در روز شنبه، ۲۴ خرداد، ۲۴۱۰ ثبت شد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز یک‌شنبه سه‌رقمی شدن آمار قربانیان را «دردناک» توصیف کرد و از مردم خواست تا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر توجه داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه هم از شهروندان ایران خواسته بود که مراقب سلامت افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، تنفسی، فشار خون و سالمندان باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سیما سادات لاری روز یک‌شنبه همچنین تعداد کل بیماران کرونایی در کشور را ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد ۲۷۸۱ نفر در «وضعیت شدید» این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه‌اند.

باید توجه داشت که همین آمار رسمی هم محل شک و تردید است و بارها حتی مقامات جمهوری اسلامی از جمله چند نماینده مجلس گفته‌اند که آمار واقعی قربانیان و مبتلایان در  کشور بسیار بیش از این‌هاست.

بیشتر از