یک‌ونیم میلیون آمریکایی در صف تقاضای بیمه بیکاری

از ابتدای بحران کرونا نزدیک به پنچاه میلیون نفر در آمریکا تقاضای بیمه بیکاری کرده‌اند

یک و نیم میلیون آمریکایی دیگر هفته گذشته تقاضای دریافت مزایای بی‌کاری کردند، این در حالی است که ایالت‌های سرتاسر آمریکا به تسهیل تدریجی مقررات قرنطینه که به دلیل شیوع ویروس کرونا برقرار شده بود، ادامه می‌دهند.

وزارت کار ایالات متحده روز پنج‌شنبه تازه‌ترين آمار بی‌کاری را اعلام کرد و گفت شمار متقاضیان دریافت مزایای بی‌کاری، در مقایسه با هفته گذشته  ۳۵۵ هزار مورد کاهش یافته است.

با آن که شمار متقاضیان مزایای بی‌کاری از ماه مارس به این سو، هفته به هفته کاهش یافته است، اما میلیون‌ها نیروی کار آمریکایی با ادامه پاندمی، کماکان به حمایت دولت نیاز دارند.

بیش از ۴۴ میلیون تقاضای بی‌کاری از نیمه ماه مارس، و هم‌زمان با توقف ناگهانی اقتصاد بر سر انتشار ویروس کرونا، تسلیم شده است.

آمار مربوط به بی‌کاری در این هفته چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کم‌تر از افرادی است که در هفته آخر ماه مارس و اوج همه‌گیری در آمریکا، تقاضای کمک کرده‌بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه، بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی کرد که ممکن است تا سال ۲۰۲۱، و بهبود اقتصاد از زیر بار پیامدهای شیوع ویروس کرونا، شمار بی‌کاران به ۱۵ میلیون نفر برسد.

حدود ۱۷ میلیون آمریکایی بین ماه‌های ژانویه تا آوریل، بی‌کار شدند، سپس در ماه گذشته شمار بی‌کاران از ۲۳ میلیون به ۲۱ میلیون نفر کاهش یافت.

آمار روز پنج‌شنبه  وزارت کار حاکی است که متقاضیان مزایای بی‌کاری ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است، این رقم در هفته گذشته ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه گفت:‌ «اطمینان داریم که اقتصاد کلی در سه ماهه سوم و چهارم سال، رشد ناگهانی خواهد داشت.»

هم‌زمان، اقتصاددان‌ها کماکان می‌گویند شمار تقاضاهای مزایای بی‌کاری، شاخصی است از شرایط بازار کار هم‌زمان با بازگشایی اقتصاد و کسب‌وکار در بسیاری از ایالت‌ها.

© The Independent