هجوم مرغ‌های وحشی به یکی از مناطق حاشیه‌ای در نیوزیلند

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نامش را گذاشت «صحنه‌ای شبیه به فیلم‌های استیون کینگ»

مرغ‌ها در طول هفته‌ها کاهش فعالیت انسانی، تکثیر شده‌اند- عکس از آرشیو - Olaf KRAAK / ANP / AFP

ساکنین یکی از مناطق حاشیه‌ای در نیوزیلند پس از خروج از قرنطینه سراسری به علت ویروس کرونا، متوجه حمله مرغ‌های وحشی به محله شدند. 

همزمان با در خانه ماندن جمعیت چهارهزار نفری منطقه «تیتیرانگی» به علت بحران کووید۱۹، حدود ۳۰ حیوان در این محله که درحومه آوکلند قرار دارد، خانه کردند.

اکنون، مردم محلی خواستار اقدام درباره این پرندگان شده‌اند و می‌گویند آنها به منطقه آسیب زده و با سروصدای بامدادی، آسایش و خواب را از مردم گرفته‌اند. 

گرگ پرزلند، رییس شورای محلی وایتاکری رینجز، که مسئول رسیدگی به این مسئله شده گفت:‌ «برخی از مردم واقعا از این پرنده‌ها متنفرند.» این مشکل جدیدی نیست.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که تا سال ۲۰۱۹ جمعیت ۲۵۰ تایی مرغ‌های وحشی در تیتیرانگی تشکیل شد و گفته می‌شود که دلیلش این بود که یک جفت پرنده خانگی یک دهه قبل‌تر آزاد شدند و «وحشی شدند.» 

اما قبل از شیوع کووید۱۹، مسئولان تمامی مرغ‌های وحشی غیر از یک جفت را گرفته و آنها را به مزارع مجاور فرستادند و ساکنین گمان می‌کردند که مشکل حل شده است. اما نشده بود. 

مرغ‌ها اکنون یک بار دیگر و در طول هفته‌ها کاهش فعالیت انسانی، تکثیر شده‌اند. 

آقای پرزلند به گاردین گفت:‌ «اختلافات قدیمی روستا دوباره مطرح شده» و افزود که برخی ساکنین در گذشته برای مرغ‌ها غذا می‌گذاشتند اما در عوض این اقدام باعث جذب و تکثیر افنجاری جمعیت موش‌ها شد. 

اکنون به گفته او، تلاش برای گرفتن پرندگان افزایش یافته، هرچند برخی مردم محلی گفته اند که برای حل نهایی این مشکل باید یک شرکت محلی مرغ منجمد را استخدام کنند.

آقای پرزلند به شوخی گفت:‌ «این ایده در واقع به نظر می‌رسد که دارد طرفدار پیدا می‌کند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان