برزیل از میزبانی بازی‌های فوتبال زنان انصراف داد

برزیل به دلیل پیامدهای اپیدمی کرونا از نامزدی خود برای میزبانی بازی‌های فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ منصرف شده است

لغو نامزدی برزیل به معنای آن است که کلمبیا همراه با استرالیا و نیوزیلند سه رقیب میزبانی رقابت‌های فوتبال زنان خواهند بود-FRANCOIS LO PRESTI / AFP

برزیل از نامزدی برای میزبانی جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ اعلام انصراف کرد. کنفدراسیون فوتبال برزیل (سی‌بی‌اف) می‌گوید که دولت در گرماگرم اپیدمی کرونا صلاح نمی‌داند هزینه‌های مالی مربوط به میزبانی بازی‌ها را تضمین کند.

سی‌بی اف روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «به دلیل طرح‌های ریاضتی اقتصادی ناشی از اپیدمی کووید ۱۹ (دولت) معتقد است درست نیست درحال حاضر تضمین‌های مورد تقاضای فیفا را امضاء کند.» 

در سال‌های اخیر برزیل میزبان یک رشته رقابت‌های ورزشی بین‌المللی از جمله جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۴ و «کوپا آمریکا» در سال ۲۰۱۹  بوده و سی‌بی‌اف بر این تصور بود که میزبانی یک رقابت عمده دیگر را نیز برعهده خواهد گرفت.

درعوض سی‌بی‌اف می‌گوید برزیل به سایر کشورهای آمریکای لاتین خواهد پیوست و از کلمبیا پیرامون میزبانی این رویداد حمایت خواهد کرد.

لغو نامزدی برزیل به معنای آن است که کلمبیا همراه با استرالیا و نیوزیلند سه رقیب میزبانی رقابت‌های فوتبال زنان خواهند بود.

بیشتر از فوتبال