آمار تلفات کرونا در آمریکا به ۱۱۰ هزار نفر نزدیک می‌شود

 آمار امروز مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها نشان می‌دهد که اکنون بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده وجود دارد

در ایالت‌هایی مانند نیویورک، نیوجرسی، ایلینوی و میشیگان که در ابتدا شیوع ویروس در آن‌ها بیشتر بود حالا تعداد مبتلایان بسیار کاهش یافته است-KENA BETANCUR / AFP

تعداد آمریکایی‌هایی که بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند به حدود ۱۱۰ هزار نفر رسیده است.

داده‌هایی که مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده روز یکشنبه منتشر کرد نشان می‌دهد اکنون ۱ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۰۴ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ وجود دارد، و تعداد مبتلایان در یک روز گذشته ۲۹ هزار و ۲۱۴ نفر افزایش یافته است.

آمار رسمی جان‌باختگان ۱۰۹ هزار و ۹۰۱ نفر است و ۷۰۹ نفر افزایش داشته است.

ایالت‌ها یکی پس از دیگری فعالیت کسب وکارها را آزاد اعلام می‌کنند و محدودیت‌های فاصله‌گیری اجتماعی را کاهش می‌دهند. بدین ترتیب افزایش روزانه تعداد مبتلایان و جان‌باختگان دست‌اندرکاران بهداشت و سلامت را نگران کرده است.

در ایالت فلوریدا که از نیمه ماه مه فعالیت‌ها را از سر گرفته چهارم ژوئیه شاهد بیشترین افزایش روزانه تعداد مبتلایان بودیم که به ۱۴۰۹ نفر رسید و از بالاترین رقم پیشین که ۱۷ آوریل رخ داده بود بیشتر شد.

با این وجود این ایالت وارد مرحله دوم راهبرد ازسرگیری فعالیت‌ها می‌شود و البته سه بخش میامی-دید، پالم بیچ و بروارد که بیشترین تعداد مبتلایان را داشته‌اند از اجرای این راهبرد مستثنا می‌شوند.

در ایالت‌هایی مانند نیویورک، نیوجرسی، ایلینوی و میشیگان که در ابتدا شیوع ویروس در آن‌ها بیشتر بود حالا تعداد مبتلایان بسیار کاهش یافته است.

روز چهارشنبه در شهر نیویورک برای اولین بار از ماه مارس هیچ موردی از مرگ و میر بر اثر این ویروس گزارش نشد.

اما تعداد زیاد تظاهرات‌کنندگان در سراسر کشور در اعتراض به مرگ جورج فلوید به دست پلیس نگرانی‌ها در مورد احتمال افزایش آمار مبتلایان را بیشتر کرده است.

با آن که بیشتر تظاهرات‌کنندگان در شهر نیویورک ماسک زده‌اند، باز هم راهنمای کامل‌تری تهیه شده که به مردم آموزش می‌دهد چطور حین تظاهرات از انتشار کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

مقامات این شهر که پس از بیش از دو ماه قرنطینه کرونایی حالا آماده ازسرگیری فعالیت‌ها است روز یکشنبه مقررات منع عبور و مرور را لغو کردند. این مقررات به علت برپایی اعتراضات به بی‌رحمی پلیس و بی‌عدالتی نژادی برقرار شده بود. مقامات هم‌چنین خواستار گرفتن آزمایش کرونا از نظاهرات‌کنندگان شدند.

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک به مردمی که در تظاهرات و راهپیمایی‌ به یاد جورج فلوید شرکت کرده‌اند گفت «آزمایش بدهید. آزمایش بدهید.»

او گفت در این ایالت ۱۵ مرکز برای گرفتن آزمایش از معترضان برپا می‌شود تا بتوانند فوراً نتیجه آزمایش را ببینند.

کومو گفت «من باشم طوری رفتار می‌کنم که انگار به ویروس آلوده‌ام و به مردمی که با آن‌ها تعامل دارم می‌گویم فرض را بر این بگذارید که من به ویروس مبتلا هستم.»

تعداد جان‌باختگان ایالات متحده روز ۲۷ ماه مه به مرز وحشتناک ۱۰۰ هزار نفر و در روز ۲۴ آوریل به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

اخیراً معلوم شده اولین قربانی این همه‌گیری اوایل ماه فوریه در کالیفرنیا جان باخته است.

با استفاده از گزارش آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان