انتقاد مرد شماره یک تنیس دنیا از شرایط برگزاری مسابقات در روزگار کرونا

«نمی‌توانیم به منهتن برویم، باید در هتل فرودگاه بخوابیم، هفته‌ای دو سه بار آزمایش بدهیم»

 نوواک جوکوویچ ۳۳ ساله مرد شماره دو تنیس جهان- KARIM SAHIB / AFP

نوواک جوکوویچ هشدار داده است که با این همه دستورات بهداشتی «افراطی»، امکان رقابت در مسابقات اوپن آمریکا «از ما گرفته می‌شود.»

رقابت‌های اوپن آمریکا که یکی از چهار رویداد ورزشی بزرگ است، همچنان قرار است مطابق برنامه قبلی از ۲۴ آگوست تا ۱۳ سپتامبر در نیویورک برگزار شود. این در حالی است که بیماری کرونا در میان تمام کشورهای دنیا، بیشترین تلفات را در آمریکا داشته است.

به گفته جوکوویچ، که یک روز پس از اظهارات مشابهی از سوی رافائل نادال سخن می‌گفت، «دستوراتی که به ما داده‌اند که باید وقتی آنجا هستیم مراعات کنیم و همزمان بازی هم بکنیم، خیلی سنگین هستند.»

قهرمان سه دوره مسابقات اوپن آمریکا اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم به منهتن برویم، باید در هتل فرودگاه بخوابیم، هفته‌ای دو سه بار آزمایش بدهیم، و فقط یک نفر را می‌توانیم به باشگاه ببریم که واقعا غیرممکن است. منظورم این است که شما مربی می‌خواهید، بدنسازی لازم دارید و فیزیوتراپی می‌گیرید. این همه محدودیت واقعا سختگیرانه است. البته من می‌فهمم کلی مسایل مالی و قرارداد قبلی وجود دارد و برنامه‌گذاران می‌خواهند مسابقات حتما انجام شود. باید ببینیم تا چه حد امکان‌پذیر است.»

در همین حال، تنیسور بزرگ آلمانی، بوریس بیکر، که سابقا با جوکوویچ کار می‌کرد، هنوز از مربی‌گری کناره‌گیری نکرده است. 

ژاکویچ در زمان مربی‌گری بیکر توانست شش بار قهرمانی گراند اسلم را به دست آورد. بیکر بعد از جدایی خود از جوکوویچ، به عنوان سرمربی تنیس مردان در آلمان برگزیده شد، و هنوز هم همین سمت را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این قهرمان ۵۲ ساله در گفت‌وگویی با پادکست «صدای ورزشکاران» از شبکه یورو اسپورت آلمان اظهار داشت: «من احتمال برگشتن به مربی‌گری را منتفی نمی‌دانم. فقط در شرایط فعلی امکانش را ندارم چون مسئولیت تیم مردان آلمان را به عهده‌ام گذاشته‌اند.»

وی ادامه داد «اما هیچ چیزی ابدی نیست. اگر بازیکنی پیدا شود که توجهم را جلب کند، و بخواهد من مربی‌اش باشم و با من رو راست باشد، حتما مورد بررسی قرار می‌دهم. اشکال کار این است که خیلی وقتم را می‌گیرد. وقتی مربی نوواک جوکوویچ بودم، ۲۵ تا ۳۰ هفته را با او گذراندم. من خانواده دارم و پروژه‌های دیگری هست که باید به آنها برسم. ولی خوب دوست ندارم کاملا موضوع را منتفی بدانم.»

مرد شماره یک سابق جهان گفت، قبل از قبول مربی‌گری جوکوویچ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، گفت‌وگوی صادقانه‌ای با او داشته است. آن گفت‌وگو درست بعد از آن رخ داده بود که جوکوویچ رتبه اول جهان را به اندی مورای واگذار کرده بود‌.

به گفته او: «قولی که به جوکوویچ دادم این بود که واقعیت را صادقانه و روراست به او بگویم.»

موریس بیکر، که هنوز هم از دوستان صمیمی این ورزشکار صرب است، ادامه داد: «دلیل آن که شما دیگر خیلی خوب نیستید، این است که فکر کردید زیادی خوب هستید و به عنوان مرد شماره یک دیگر جایی برای بهتر شدن ندارید. سایر بازیکننان مثل نادال یا فدرر شیوه بازی خود را اصلاح کردند. من جاگیری تو را روی زمین قبول ندارم. سرویس زدنت اصلا قشنگ نیست.»

وی ادامه داد «گفت‌وگوی ما خیلی طول کشید. او چند گرند اسلم را برده بود و یک فوق ستاره محسوب می‌شد، اما از خودش راضی نبود و بیشتر توقع داشت.»

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از ورزش