اثرات همه‌گیری کرونا بر خواب

داده‌ها نشان می‌دهند در دوران قرنطینه سراسری بیش‌تر می‌خوابیم اما کیفیت خواب بدتر شده است

با آن که مدت خواب افزایش یافته است احساس آسودگی مردم کم‌تر از دوران قبل از همه‌گیری کووید۱۹ است- PIXABAY

طبق بررسی جدیدی که دانشگاه کینگز کالج لندن و شرکت ایپسوس موری، انجام داده‌اند کیفیت خواب مردم در دوران قرنطینه سراسری کاهش یافته است.

به گفته نیمی از افرادی که در این بررسی آماری انجام گرفته بین ۲۲ تا ۲۴ ماه مه شرکت داشتند، خواب‌شان آشفته‌تر شده است و ۳۸ درصد افراد هم گفتند خواب‌های‌شان رویایی‌تر شده است.

طبق چند بررسی قبلی هم که شرکت‌های سنجش تناسب اندام انجام داده‌اند مدت خواب مردم در دوران قرنطینه سراسری افزایش یافته است.

بنابراین می‌توان گفت با آن که مدت خواب افزایش یافته است احساس آسودگی مردم کم‌تر از دوران قبل از همه‌گیری کووید۱۹ بوده است.

طبق تازه‌ترین بررسی نیز که در آن ۲۲۵۴ بزرگ‌سال بریتانیایی شرکت داشتند کیفیت خواب حدود ۶۰ درصد مردم از شروع قرنطینه سراسری در تاریخ ۲۳ مارس بدتر شده است.

بابی دافی استاد ارشد دانشگاه و رییس مؤسسه خط‌مشی‌ها در دانشگاه کینگز کالج لندن می‌گوید: حدود دوسوم مردم انگلستان می‌گویند بحران کووید۱۹ بر خواب شان اثرات منفی داشته است که به خوبی نشان می‌دهد همه‌گیری و قرنطینه برای خیلی از ما ناراحت‌کننده بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

"این وضعیت به روشنی نشان می‌دهد که خود  ویروس به ما فشار روانی زیادی وارد کرده است و هم‌چنین خیلی نگران اثرات قرنطینه بر اشتغال و وضعیت مالی خود هستیم."

طبق داده‌هایی که شرکت فناوری‌های پوشیدنی ویتینگز در ماه آوریل گردآوری کرده  در دوران قرنطینه سراسری خواب مردم بریتانیا به طور متوسط ۱۵ دقیقه افزایش داشته است.

بیش‌ترین افزایش خواب روزانه در فرانسه رخ داده است و خواب شبانه هم ۲۰ دقیقه افزایش داشت.

مجبور نبودن مردم برای رفتن سر کار که به علت دورکاری یا تعطیلی کار در دوران قرنطینه بود، بخشی از دلایل این افزایش‌ها است.

طبق داده‌های مشابهی که شرکت سنجش تناسب اندام پولار گردآوری کرده، مدت خواب مردم آلمان هم افزایش داشته است.

طبق اطلاعاتی که افزاره‌های خواب‌سنجی شرکت پولار ثبت کرده‌اند از آغاز قرنطینه سراسری در آلمان در ۲۲ مارس میزان خواب مردم افزایش چشم‌گیری داشت.

محققان دانشگاه یونیورسیتی کالج لندن (UCL)  هم‌اکنون در حال بررسی اثرات قرنطینه سراسری بر سلامت روان مردم هستند.

طبق نتایج اولیه این تحقیق، محدودیت‌های قرنطینه باعث افزایش اضطراب و فشار روانی شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی