توصیه مرکز پیشگیری بیماری‌های آمریکا به معترضان برای انجام تست کرونا

دکتر رابرت ردفیلد این توصیه را در نشست کمیسیون بودجه مجلس اعلام کرد

تظاهرات معترضان به تبعیض نژادی در آمریکا در مقابل کاخ سفید - ROBERTO SCHMIDT / AFP

مدیر مرکز کنترل بیماری های آمریکا (CDC) به همه شرکت کنندگان در اعتراض‌های سراسری علیه کشته شدن جرج فلوید توصیه کرده است تا انجام آزمایش کرونا را « به طور جدی در نظر»‌ بگیرند. 

دکتر رابرت ردفیلد در نشست روز پنجشبنه کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان گفت: «متاسفانه من فکر می‌کنم این اعتراض‌ها بستری برای بذر افشانی ویروس باشد.» 

او همچنین به همه شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها پیشنهاد کرده است که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به عزیزانشان اطلاع دهند و ظرف سه تا هفت روز پس از حضور در تجمعات و اماکن عمومی، تست کرونا دهند. 

این در حالیست که تمامی ۵۰ ایالت آمریکا صحنه اعتراض‌های گسترده نسبت به حادثه کشته شدن جرج فلوید، مرد غیرمسلح سیاه پوست آمریکایی در مینیاپولیس، بوده است. او روز ۲۵ ماه مه پس از آن که مامور پلیس مینیاپولیس برای مدتی طولانی زانوی خود را روی گردن او گذاشت و فشار داد، بر کف خیابان درگذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه سیاتل تایمز، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها تصریح کرد که خطر ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای بزرگ که انتقال ویروس به میزان چشمگیری بالا بوده است، بیشتر است. او در ادامه به طور مشخص به مینیاپولیس و منطقه کلمبیا به عنوان مناطقی که همچنان شاهد انتقال گسترده ویروس هستند، اشاره کرد. 

او این توصیه‌ها را در جریان شهادت در نشست کمیسیون بودجه مجلس، در زمینه واکنش مرکز سی دی سی به همه‌گیری کرونا مطرح کرد. 

دکتر رابرت ردفیلد در بحثی در باره اعترض‌های اخیر آمریکا، همچنین به استفاده از گاز اشک‌آور و مواد شیمیایی و نقش آنها در گسترش ویروس کرونا پرداخت. 

دکتر ردفیلد در ادامه در پاسخ به مارک پوکان، نماینده مجلس، گفت که استفاده از چنین موادی می‌توانند باعث سرفه افراد شوند، که به عنوان یکی از موثرترین راه های شیوع بیماری‌های عفونی حاد شناخته می‌شوند. 

به گزارش شبکه سی ان ان، دکتر ردفیلد همچنین گفت: «‌‌بی‌گمان سرفه کردن می‌تواند موجب گسترش ویروس‌های تنفسی، از جمله کووید- ۱۹ شود. من فکر می‌کنم شما موضوع مهمی را مطرح کردید که ما سرسختانه مدافع آن بوده‌ایم، و آن امکان دسترسی معترضان به پوشش‌های صورت و ماسک است تا لااقل بتوانند صورت‌های خود را بپوشانند.»‌

این در حالیست که سایر مقام‌های رسمی نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که تجمعات گسترده در اعتراض‌ها علیه مرگ آقای فلوید، ممکن است به موج دوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا منتهی شود. 

دکتر کیتی پاسارتی، مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت در موسسه بهداشتی آتریوم در شهر شارلوت در کالیفرنیای شمالی، در گفت وگو با شبکه ان بی سی گفت: «این موضوع از جنبه‌های مختلف برای من ترسناک است. دقیقا یک زمینه‌چینی برای شیوع بیشتر کووید- ۱۹ است. واقعا دلهره‌آور است.» 

بیماری تنفسی کووید- ۱۹، موجب مرگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا شده است و گمان می‌رود که از طرق مختلفی همچون ارتباط نزدیک، عطسه، سرفه و فریاد زدن شیوع می‌یابد. 

همزمان، کیشا باتومز، شهردار آتلانتا، نیز به معترضان توصیه کرده است تا در صورت شرکت در اعتراض‌های خیابانی حتما تست کرونا بدهند. 

او روز یکشنبه گفت: «اگر دیشب برای شرکت در اعتراض‌ها بیرون رفتید، احتمالا می‌بایست این هفته تست کرونا دهید.»

به گزارش شکبه خبری ان بی سی، او در یک کنفرانس خبری همچنین گفت: «زیرا همه‌گیری عالمگیر هنوز در آمریکا ادامه دارد و جان تعداد زیادی از مردم سیاه‌پوست و سبزه‌رو (قهوه‌ای‌پوست) را می‌گیرد.» 

داده‌های موجود نشان می‌دهند که در دوران همه‌گیری عالمگیر کرونا، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به طرز نامتناسبی در هر دو زمینه ابتلا و مرگ، بیش از دیگران تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. 

اداره بهداشت و سلامت روان نیویورک به تمامی کسانی که قصد شرکت در اعتراض‌ها را دارند توصیه کرده است تا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت‌های خود را بپوشانند، از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنند، و سعی کنند در صورت امکان در گروه‌های کوچک با فاصله دست کم دو متری از یکدیگر حرکت کنند. 

© The Independent

بیشتر از جهان