امکان محو کردن چهره افراد در نرم‌ افزار سیگنال

این ابزار به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

دیوارنگاره‌ای در برکلی کالیفرنیا که بر استفاده از نرم‌ افزار سیگنال، که از امنیت بالایی برخوردار است، تاکید دارد- Elijah Nouvelage/Getty/AFP

برنامه پیام‌رسان خصوصی سیگنال از ویژگی جدید سرویس خود برای نرم‌افزار‌های اندروید و اپل خبر داد که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت خودکار چهره افراد را در عکس‌های خود محو کنند.

وقتی فرد عکسی در این پیام‌رسان می‌گیرد یا عکسی را از آلبوم عکس‌های خود انتخاب می‌کند، گزینه جدید «محو» را کنار ابزار نقاشی، نوشتن و برچیدن خواهد یافت.

با کلیک کردن بر این گزینه به صورت خودکار چهره افراد تشخیص داده شده و آن‌ها را محو می‌کند و از آن‌جا که ممکن است این برنامه تمام چهره‌های موجود در عکس را بدون نقص تشخیص ندهد، یک قلم‌موی دستی هم وجود دارد تا کاربران بتوانند خودشان هر جا را که می‌خواهند محو کنند. از این ابزار هم‌چنین می‌توان برای محو هرگونه اطلاعات شخصی که ممکن است در عکس وجود داشته باشد، استفاده کرد.

وقتی کاربری عکس را محو کرد بعد می‌تواند آن را در آلبوم خود ذخیره کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ابزار هنوز در دسترس نیست، ما با شرکت سیگنال برای تاریخ احتمالی انتشار آن تماس گرفته‌ایم ولی این شرکت می‌گوید ویژگی جدید به «پلی‌استور» گوگل و «اپ‌استور» اپل ارائه شده است و به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بعضی از ابزارهایی که چهره را محو می‌کنند به ارسال اطلاعات شخصی از دستگاه شما نیاز دارند ولی سیگنال گفته است برای تامین حریم شخصی کاربران، تمام روند محو کردن چهره روی خود دستگاه فرد اتفاق می‌افتد. این ویژگی از آخرین «سیستم عامل و کتاب‌خانه‌های موجود در اندروید و آی‌او‌اس استفاده می‌کند» و به همین خاطر ممکن است تمام چهره‌ها را هر بار تشخیص ندهد.

این برنامه پیام‌رسان که متون را رمزگذاری می‌کند در طول اعتراضات ایالات متحده محبوب‌تر شده است و تنها طی هفته گذشته ۳۷ هزار بار دانلود شده است چرا که ویژگی‌های امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران این برنامه به این معنی است که پیام‌های آن نمی‌تواند توسط ماموران قانون رمزگشایی شود. پیام‌های اپل و واتس‌اپ که متعلق به فیس‌بوک است نیز از این فناوری بهره می‌جویند اما خود پیام‌های فیس‌بوک و پیامک‌های عادی این چنین نیستند.

برنامه‌هایی که بی‌سیم پلیس را ردیابی می‌کنند نیز در طول هفته گذشته بیشتر از فیس‌بوک و اینستاگرام دانلود شده‌اند چرا که شهروندان به دنبال نظارت بر اقدامات پلیس در مناطق خود هستند.

© The Independent

بیشتر از زندگی