ویروس کرونا؛ امکان برگزاری المپیک بدون شکوه و جلال همیشگی

فرماندار ژاپن می‌گوید شاید لازم باشد این مسابقات «مختصرتر» برگزار شود

تبلیغ المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در بانکوک، ۳ مه- Mladen ANTONOV / AFP

یوریکو کوئیکه، فرماندار ژاپن روز پنج‌شنبه گفت شاید لازم باشد که سال آینده و در نتیجه تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا مسابقات المپیک به شکل «مختصرتر» برگزار شود. او گفت برگزارکنندگان در حال بحث درباره تغییرات احتمالی هستند.

اظهارات کوئیکه پس از آن است که روزنامه یومییوری گفت چندین گزینه، مانند تست اجباری ویروس کرونا و تعداد کمتر تماشاچی، از سوی برگزارکنندگان در دست بررسی است.

جان کوتس، رئیس بخش تماشاچیان مسابقات توکیو در کمیته بین‌المللی المپیک گفته است که نبود دفاع در مقابل ویروس کرونا، مسابقات و برگزارکننده‌ها را تهدید می‌کند تا اگر نشانه‌ای از نابودی کووید۱۹ مشاهده نشود، برنامه‌ریزی برای یک المپیک «بسیار متفاوت» را آغاز کنند.

کوئیکه به جزییات اشاره‌ای نکرد اما گفت چنین مذاکراتی لازم است.

او به خبرنگاران گفت:‌ «برگزاری المپیک و پارالمپیک مستلزم هم‌دلی و درک مردم توکیو و کل ژاپن است. برای همین، ما باید آن چه که لازم است منطقی شود را منطقی، و آن چه را که لازم است ساده شود، ساده کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه یومیوری، به نقل از دولت و منابع کمیته برگزاری گفت اجباری کردن تست، واکنش زنجیره‌ای پلیمر برای همه تماشاچیان، ورزشکاران و کارکنان و هم‌چنین محدود کردن حرکت به داخل و خارج دهکده المپیک از جمله تدابیری است که ژاپن درباره آن‌ها با کمیته المپیک مذاکره خواهد کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن در ماه مارس تصمیم گرفتند که مسابقات را به علت پاندمی ویروس کرونا، به مدت یک سال به تاخیر اندازند. المپیک ژاپن قرار بود در ماه ژوئیه برگزار شود.

به تاخیر افتادن مسابقات تا پس از سال ۲۰۲۱ رد شده است.

ویروس کرونا بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در سطح جهان مبتلا کرده و حدود ۳۸۰ هزار نفر از شهروندان دنیا را به کشتن داده است. ژاپن خلاف کشورهایی چون ایالات متحده و برزیل، با صحنه انفجار ابتلای شهروندانش روبه‌رو نبود و حدود ۱۷ هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۹۰۰ مورد مرگ بر اثر این بیماری را ثبت کرده است.

سازمان‌دهندگان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در پاسخ به رویترز برای اظهارنظر درباره تاخیر، گفت کنفرانس خبری معمول در ساعات آینده روز برگزار خواهد شد.

© Reuters

بیشتر از ورزش