دونالد ترامپ: «مرگ فلوید هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، وحشتناک بود»

«شهرداران لیبرال، اجازه نمی‌دهند از خانه بیرون بیایید، اما وقتی کار به غارت می‌کشد، جلوی مجرمین کم می‌آورند»

ترامپ از شهردار مینیاپولس به دلیل جان‌باختن این مرد سیاه‌پوست در جریان بازداشت انتقاد کرد-Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ گفت «یک چیزی» در افسر سابق پلیس مینیاپولیس اتفاق افتاد که باعث شد زانویش را روی گردن جورج فلوید بگذارد و مرگ وی و اعتراضات پس از آن را به همراه داشته باشد.

ترامپ  اظهار داشت اتفاق وحشتناکی در مرگ آقای فلوید افتاد: «چیز وحشتناکی بود. هرگز نباید چنین می‌شد. فکر کنم یک چیزی درون این پلیس اتفاق افتاد، و حتی سه پلیس دیگر که تماشا می‌کردند. فکر نکنم برای همه آنها یک چیز بود ولی هر چه بود خیلی بد بود.»

وی ادامه داد «چنین چیزی که نمی‌شود خروجی خوبی داشته باشد. نه، خیلی بد چیزی بود.»

درک چاوین تقریبا ۹ دقیقه با زانو روی گردن فلوید در حالی فشار می‌آورد که او به زحمت می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم» و با التماس مادرش را صدا می‌کرد، و سه افسر دیگر هم داشتند نگاه می‌کردند.

هر چهار افسر پلیس اخراج و دستگیر شده‌اند.

آقای ترامپ در مصاحبه‌اش با «اسپایسر و شرکا»، که روز چهارشنبه از شبکه تلویزیونی نیوزمکس پخش شد، از شهردار مینیاپولیس به خاطر مرگ این مرد سیاه‌پوست در هنگام دستگیری انتقاد کرد.

سوگ عظیمی از مرگ جورج فلوید مردم را فرا گرفت که از مینیاپولیس آغاز شد و به سراسر آمریکا و سپس جهان سرایت کرد و با اعتراضاتی همراه شد که ابتدا مسالمت‌آمیز بودند و کم کم به خشونت و درگیری کشیدند.

ترامپ شهردار مینیاپولیس را لیبرال بزرگی نامید که به جای دست به کار شدن فقط گریه و زاری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با اشاره به محدودیت‌های شدید ناشی از قرنطینه برای کرونا در ایالت‌های دموکرات گفت «شهرداران لیبرال، اجازه نمی‌دهند از خانه بیرون بیایید اما وقتی کار به غارت و تخریب می‌کشد، جلوی مجرمین کم می‌آورند. این شهردار سوپر لیبرال، فقط گریه کرد. اتفاق خوبی نبود ولی شهردار که نباید در چنین مواقعی گریه کند. ما با هم خیلی فرق داریم. من مرد قانون و نظم هستم، اما آنها نه. اگر نتوانید نظم و قانون بیاورید، کشور را از دست می‌دهید.»

رئیس جمهور به خاطر شدت عملی که پس از یک هفته اعتراضات و تظاهرات به اغتشاش‌گران نشان داد مورد انتقاد بوده است. وی روز دوشنبه در حالی که پلیس مسلح میدان لافایت را خلوت کرده بود هنگام حرکت به سوی کلیسای سنت جان جلوی دوربین به نمایش قدرت پرداخت.

ترامپ می‌گوید شیوه منفعلانه‌ای که مسئولین محلی در مواجهه با اعتراضات در پیش گرفتند فایده ندارد و نشانه‌ای است از عدم کفایت آنها در مقایسه با شدت عملی که در رابطه با ممنوعیت‌های ویروس کرونا از خود نشان دادند.

به گفته وی «ما می‌خواهیم زندگی مردم به حالت عادی برگردد، اما آنها می‌گویند هنوز زود است. آن وقت می‌بینیم این همه مردم برای اعتراض بیرون آمده‌اند. همان‌هایی که ادعای فاصله‌گیری اجتماعی و چیزهای دیگر دارند. واقعا جالب است. می‌گویند فاصله‌گیری اجتماعی، بعد هزار هزار جمع می‌شوند و فریاد می‌زنند و شعار می‌دهند و باهم درگیر می‌شوند.»

© The Independent