سال ۲۰۲۰ هرگز به پایان می‌رسد؟

کلیپی از کارتون خانواده سیمپسون بازپخش شده که نشان می‌دهد امسال برای همیشه باقی می‌ماند

کلیپی مشهور از کارتون خانواده سیمپسون در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد که کنایه‌ای از سرخط خبرهای روز است.

لحظه به تصویر کشیده شده، ساکنان شهر اسپرینگفیلد را نشان می‌دهد که جمع شده‌اند تا آمدن سال مالیاتی جدید را جشن بگیرند و خیلی خوشحال هستند که سال «وحشتناکی» که تجربه کرده‌اند در حال اتمام است.

اما بسیاری از کاربران ردیت آن را با سال ۲۰۲۰ مقایسه می‌کنند که با اخبار بد سیاه شده است، ازجمله شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا و مرگ جورج فلوید، بدون اشاره به واکنش ترامپ به اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالات‌متحده که خود خبری افتضاح است. 

شخصیت‌های کارتون با شمارش معکوس ساعت برای نیمه‌شب از یکدیگر می‌پرسند «آیا این سال وحشتناک هرگز پایان نخواهد یافت؟» درحالی‌که تنها ۸ ثانیه به نیمه‌شب باقی‌مانده است.

در اینجا رئیس پلیس ویگوم بر بالای سکو رفته و می‌گوید: «ما هرگز در گذشته سالی را از دست نداده‌ایم و لعنت بر من اگر اجازه دهم در شیفت من چنین چیزی اتفاق افتد.» و بعد از گفتن این جمله به ساعت شهر شلیک می‌کند که باعث می‌شود عقربه به نیمه‌شب برسد.

این صحنه از قسمتی در سال ۱۹۹۸ گرفته‌شده که «مشکل تریلیون» نام دارد بخشی از فصل نهم این کارتون است.

در سراسر ایالات‌متحده به خاطر مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله، مرد آفریقایی آمریکایی‌تبار در بازداشت پلیس شهر مینیاپولیس، اعتراضاتی به راه افتاده است. درک چاوین، افسر پلیس سفیدپوست در ویدیوی این حادثه در حالی دیده می‌شود که زانوی خود را برای بیش از ۸ دقیقه روی گردن او نگه‌داشته است.

آقای چاوین بعدازاین ویدیو از نیروی پلیس اخراج شد و به اتهام قتل درجه سوم و غیر عمد بازداشت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان شروع اعتراضات، آقای ترامپ گهگاه واژه‌ها و عباراتی بی‌ربط و اتفاقی را توییت کرده است، ازجمله: «قدرت» و «نظم و قانون» و از شهرهای مختلف خواسته گارد ملی را برای پایان دادن به تظاهرات فرابخوانند.

او نوشت: «این افراد هرج‌ومرج گرا هستند.»

ترامپ گفت نیروهای نظامی را اعزام خواهد کرد تا بر شهروندان ایالات‌متحده «غلبه» کنند اگر این اعتراضات متوقف نشود. او همچنین گفت هرکسی از دیوار حائل بیرون کاخ سفید عبور کرده و به محوطه آنجا وارد شود با «شرورترین سگ‌ها» و «شدیدترین تسلیحاتی که تابه‌حال شاهد بوده» است مواجه خواهد شد.

کنشگران ضد نژادپرستی اکنون از شهروندان بریتانیا می‌خواهند در مقابل درب منازل خود «زانو بزنند» تا حمایت خود از اعتراض به نژادپرستی نظام‌مند در امریکا را به نمایش گذارند.

© The Independent

بیشتر از جهان