دادگاه فدرال آمریکا، ایران و سوریه را به پرداخت غرامت محکوم کرد

این غرامت باید به خانواده آمریکایی‌های کشته و زخمی‌شده در حمله فلسطینی‌ها در اسرائیل پرداخت شود

به گفته قاضی دادگاه فدرال آمریکا، ایران و سوریه پشتیبان گروه‌های شبه‌نظامی حماس و جهاد اسلامی هستند-MOHAMMED ABED / AFP

یک دادگاه فدرال در آمریکا، ایران و سوریه را به پرداخت غرامت به خانواده شهروندان آمریکایی کشته و زخمی شده در مجموعه‌ای از حمله‌های فلسطینی‌ها در اسرائیل-شامل کشته شدن یک سرباز آمریکایی سابق- محکوم کرد.

قاضی رندولف دی‌ماس با صدور حکمی اعلام کرد که آمریکایی‌های زخمی و کشته شده در هفت حمله انجام شده از سوی فلسطینی‌ها مشمول دریافت غرامت از ایران و سوریه می‌شوند. به گفته او ایران و سوریه پشتیبان گروه‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز رقم غرامت مورد نظر این دادگاه اعلام نشده است.

سوریه، ایران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی متهمان این پرونده به شمار می‌روند و نمایندگان آنها در دادگاه حضور نداشته‌اند.

در گذشته نیز دادگاه‌های آمریکا در زمینه پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت از سوی جمهوری اسلامی به خانواده‌های آسیب‌دیده آمریکایی در نتیجه حمله‌های فلسطینی‌ها حکم‌های مشابهی صادر کرده بودند. اما دریافت این غرامت‌ها باتوجه به قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا بسیار دشوار است. از سوی دیگر مقامات تهران نیز می‌گویند که این دادگاه‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش آسوشیتدپرس، تیلور فورس سرباز آمریکایی سابق که در سال ۲۰۱۶ با حمله یک فلسطینی با ضربه‌های چاقو در اسرائیل به قتل رسید، یکی از موارد مطرح در پرونده غرامت اخیر است.