سرویس جدید فیس‌بوک برای پنهان کردن پست‌های قدیمی و شرم‌آور

ابزار جدید فیس‌بوک حتی می‌تواند پست‌ها را بر اساس شخصی خاص یا تاریخی مشخص فیلتر کند

حالا که عمر فیس‌بوک به ۱۵ سال رسیده است، می‌توان تصور کرد که کاربران بسیاری احتمالاً گفته‌ها و تصاویری دارند که خیلی سال پیش پست کرده‌اند-JUSTIN SULLIVAN/ Getty Images via AFP

فیس‌بوک از ابزار جدید «مدیریت پست‌ها» پرده برداشت که کاربران به کمک آن می‌توانند پست‌های قدیمی و شرم‌آور خود را به‌آسانی پنهان کنند.

این ابزار با بردن پست‌ها به قسمت آرشیو باعث می‌شود دیگران نتوانند آن‌ها را ببینند، ولی آن‌ها را حذف نمی‌کند.

به گفته فیس‌بوک، این سرویس برای کسانی در نظر گرفته‌شده که مدت‌هاست کاربر این شبکه مجازی بوده و درنتیجه پست‌های قدیمی زیادی دارند که دیگر مایل نیستند در اختیار عموم باشد.

بدین ترتیب کاربر به‌جای این‌که مجبور باشد چنین پست‌هایی را حذف کند می‌تواند آن‌ها را به قسمت آرشیو ببرد.

حالا که عمر فیس‌بوک به ۱۵ سال رسیده است، می‌توان تصور کرد که کاربران بسیاری احتمالاً گفته‌ها و تصاویری دارند که خیلی سال پیش پست کرده‌اند.

اخیراً پست‌هایی که از زمان‌های گذشته بالاآمده دردسرهایی را برای سیاست‌مداران و سایر فعالانی ایجاد کرده که نظرات و پیام‌هایشان حالا موردانتقاد است.

ابزار جدید فیس‌بوک حتی می‌تواند پست‌ها را بر اساس شخص یا محدوده تاریخ فیلتر کند تا کاربر خیلی آسان بتواند به جستجو و تصحیح پست‌ها بپردازد.

این ویژگی ابتدا در نسخه موبایلی فیس‌بوک ظاهر خواهد شد که مورداستفاده کاربران اندرویید و اپل است. فیس‌بوک اعلام کرده ویژگی‌های مشابه دیگری را در آینده نزدیک به برنامه خواهد افزود.

© The Independent

بیشتر از زندگی