اولین حضور ملکه بریتانیا در انظار عمومی پس از قرنطینه

انتشار عکسی از ملکه در حال اسب‌سواری در کاخ ویندزور

ملکه الیزابت دوم در حال اسب‌سواری در محوطه کاخ ویندزور، ۳۰ یا ۳۱ مه- Steve Parsons / POOL / AFP

ملکه  برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا در انظار عمومی ظاهر شد.

روز یک‌شنبه عکسی از ملکه منتشر شد که وی را در حال اسب‌سواری در زمین‌های اطراف کاخ ویندزور نشان می‌دهد. او سوار اسب محبوبش بود؛ اسب کوچک ۱۴ساله‌ای به نام بالمورال فرن.

این بانوی ۹۴ ساله معمولا به اسب‌سواری در زمین‌های ویندزور می‌رود و در طول سلطنتش هم به پرورش اسب‌های اصیل برای مسابقه پرداخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه در حال اسب‌سواری کنار دخترش شاه‌دخت «آن»، از آفتاب لذت می‌برد. او بسیار خوش‌پوش با روسری رنگی، کت فاستونی، شلوار چسبان سواری، دست‌کش‌های سفید و چکمه دیده شد.

آخرین تصویر منتشره از ملکه مربوط به ۱۹مارس بود که از کاخ باکینگهام به کاخ ویندزور برده می‌شد؛ یکی از سگ‌هایش در کنارش در حالی که هر دو از پنجره اتومبیل بیرون را نگاه می‌کردند. ملکه دو سگ به نام کندی و ولکان دارد.

ملکه وظایف رسمی خود را روز قبل از تصمیم به ترک کاخ، انجام داد و دیدارهای هفتگی‌اش با نخست‌وزیر بوریس جانسون نه از طریق دیدار حضوری معمول، بلکه از راه تلفن ادامه داشت.

ملکه بریتانیا دو سخنرانی تلویزیونی در طول زمان قرنطینه داشت. اولی به مردم اطمینان می‌داد که «بر ویروس کرونا غلبه خواهیم کرد و می‌توانیم پس از قرنطینه یکدیگر را دوباره ببینیم.»

سخنرانی دومش روز سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم بود که به مخاطبان گفت: «وقتی امروز به کشورم نگاه می‌کنم و می‌بینم که چه مشتاقانه از یکدیگر حمایت می‌کنیم با غرور می‌گویم ما همان ملت سربازان شجاع هستیم، همان دریانوردان و هوانوردانی که امروز باافتخار از آن‌ها یاد می‌کنیم.»

او ادامه داد: «هرگز تسلیم نشوید، هرگز ناامید نشوید. این پیام روز پیروزی است.»

ملکه در حال حاضر با دوک ادینبرگ و گروه کوچکی از کارکنان منزل که همراه وی هستند در کاخ ویندزور اقامت دارد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی