جورج فلوید؛ انتقاد از لانا دل ری به دلیل انتشار ویدیویی از غارتگران

در این ویدیوی حذف شده این خواننده روی صورت غارتگران زوم کرده بود

این خواننده در تظاهرات آخر هفته لس‌آنجلس شرکت کرده بود- Chris Delmas / AFP

لانا دِل رِی، به دنبال انتشار ویدیویی از غارت مردم در حین تظاهرات «زندگی سیاهان مهم است»، دوباره با واکنش شدید روبه‌رو شد. 

این خواننده که در تظاهرات آخر هفته لس‌آنجلس شرکت کرده بود، با انتقاد دو خواننده و آهنگ‌ساز «تیناشه» و «کِلانی» رو‌به‌رو شد که برایش نوشته بودند: «لطفا پست اینستاگرام خودت را پاک کن انتخاب این پست در این لحظه، خیلی پرخطر و بد است. با رسانه پرطرفدارت مردم را به خطر نیانداز.»

تیناشه افزود: «چرا این پست لعنتی از غارتگری مردم را روی صفحه‌ات گذاشتی؟ واقعا مشکلت چیست؟»

تیناشه و کلانی بلافاصله بعد از این‌که دِل رِی پست اولیه‌اش را حذف کرد، نظرات خود را پاک کردند، که البته به سرعت به صورت آن‌لاین پخش شد. تیناشه از دِل رِی برای انجام این کار تشکر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از این خواننده به دلیل انتشار ویدیوی تظاهرات انتقاد کردند. اعتراضات عدالت‌خواهی برای جورج فلوید و سایر آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار که توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند ادامه دارد.

در این ویدیوی حذف شده، دِل رِی روی تصویر غارتگران زوم کرده و باعث آشکار شدن هویت‌شان شده بود.

هفته گذشته، دِل رِی نژادپرست بودن خود را انکار کرد. او با واکنش شدیدی روبه‌رو شده بود در مورد اظهارنظری که ظاهرا نشان می‌داد او با ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف، ناعادلانه رفتار می‌کند.

با ارائه فهرستی از هنرمندان موسیقی، این خواننده حتی نتوانست نام یک هنرمند سفیدپوست را ببرد.

لانا دِل رِی، در یک دفاع شش دقیقه‌ای، با مبرا کردن خود از اتهام نژادپرستی گفت: «من خیلی قوی هستم، هر لقبی دوست دارید به من بدهید. متاسفم که نتوانستم حتی یک نام سفیدپوست را به گروه زنانی که تحسین‌شان می‌کنم بیافزایم و این موضوع بیشتر از شما می‌گوید تا من.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر