اتریش مسابقات اتومبیل‌رانی را بدون تماشاچی از سر می‌گیرد

این مسابقات فرمول یک قرار بود ماه مارس در استرالیا برگزار شود

عکس آرشیوی از مسابقات اتومبیل‌رانی در ابوظبی، دسامبر ۲۰۱۹- ANDREJ ISAKOVIC / AFP

وزیر بهداشت اتریش اعلام کرد که مسابقات فرمول یک می تواند فصل جدید خود را با دو مسابقه پشت درهای بسته در تاریخ ۵ام و ۱۲ام ژوئیه آغاز کند.

این مسابقات به تعویق افتاده، که قرار بود ماه مارس در استرالیا برگزار شود، به اجبار یک سری از مسابقات خود از جمله مسابقه مهم موناکو را به دلیل همه گیری کوید۱۹ لغو کرده و یا به تعویق انداخته بود.

دور مسابقات گرند پریکس اتریش در محل «ردبول رینگ» که متعلق به مالک نوشابه انرژی زاست، در نزدیکی روستای اسپیلبرگ در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غرب وین، پایتخت اتریش قرار دارد.

پیش بینی شده که تقویم تازه مسابقات فرمول یک، هفته آینده ارائه شود. این مسابقات پس از اتریش با یک مسابقه در کشور مجارستان و بدون تماشاچی برگزار می شود. 

سپس دو مسابقه در سیلورستون بریتانیا برگزار می شود و در صورتی که شرایط قرنطینه مانع برگزاری آن شود، هاکنهایم در آلمان جایگزین آن خواهد شد و دورهای بعدی هم در اسپانیا، بلژیک و ایتالیا خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امید می رود که این ورزش ۱۵ الی ۱۸ مسابقه را که در واقع کمتر از برنامه اصلی آن یعنی ۲۲ عدد است، داشته باشد و پس از آسیا و آمریکا در ماه دسامبر در ابوظبی به پایان برسد.

اتریش از جمله کشورهایی است که با تسهیل محدودیت های ناشی از آلودگی ویروس کرونا، گامی به جلو برای مبارزه با آن بر می دارد.

مدیریت فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی (FIA) روز پنجشنبه اعلام کرده بود که حداکثر ۸۰ نفر در هر مسابقه از۱۰ تیم فرمول یک، که به دلیل تاخیر در ماه ژوئیه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

انتظار می رود که تعداد افراد پشتیبان مسابقات، تشریفات، نیروهای پزشکی و سایرین که باید در این مسابقات باشند به بیش از ۱۰۰۰ نفر برسد.

وزارت بهداشت کشور در تارنمای خود گفت که برگزارکنندگان این مسابقات تمهیدات امنیتی حرفه ای و لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا را به کار خواهند بست.

رودولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش به خبرگزاری رویترز گفت: «این طرح علاوه بر آزمایشات سلامت گروه و کارکنان، قوانین بهداشتی سفت و سختی را شامل می شود.»

© Reuters

بیشتر از ورزش