فایننشال‌تایمز: هدف حمله سایبری منسوب به ایران افزایش میزان کلر در آب اسرائیل بود

مرکز تحقیقات تولید واکسن کووید-۱۹ در اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفت

حمله‌های سایبری منسوب به ایران و اسرائیل علیه یکدیگر شدت گرفته است- عکس از پارس‌تودی

حمله سایبری ماه گذشته که گفته می‌شود از سوی ایران علیه شبکه آب اسرائیل انجام شد، احتمالا هدف افزایش کلر در آب را دنبال می‌کرده است.

فایننشال‌تایمز در گزارشی در این زمینه به نقل از مقامات غربی گزارش داده که این حمله می‌توانست در صورت موفقیت‌آمیز بودن و شناسایی آن به قطع آب منجر شود و در بدترین حالت صدها نفر از شهروندان را بیمار می‌کرد. به گفته این مقامات حمله با روشی پیشرفته‌تر از آنچه تصور می‌شد، انجام شده و با موفقیت فاصله اندکی داشته است. البته همچنان روشن نیست که چرا این حمله سایبری موفق نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات اسرائیل به طور رسمی این حمله را به ایران نسبت نداده‌اند و مقامات جمهوری اسلامی نیز مسئولیت آن را نپدیرفته‌اند. اما باتوجه به شدت گرفتن حمله‌های سایبری بین دو کشور، کارشناسان این حمله را به تهران نسبت داده‌اند.

یک مقام اسرائیلی در این زمینه می‌گوید: «این حمله فصل جدیدی از حمله‌های سایبری علیه غیرنظامیان را گشوده است. موضوعی که دو طرف تا پیش از این از آن اجتناب می‌کردند.»

تایمز به نقل از یک مقام ایرانی می‌نویسد: ایران به لحاظ سیاسی نمی‌تواند ریسک مسموم کردن شهروندان اسرائیلی را بپذیرد. در عین حال اگر این حمله کار ایران بوده، واکنش اسرائیل چه شد؟

این در حالی است که گفته می‌شود حمله سایبری اخیر به تاسیسات کشتی‌رانی بندر شهید رجایی در ایران از سوی اسرائیل انجام شده است.

از سوی دیگر دو هفته قبل حمله‌ای علیه برخی وب‌سایت‌های اسرائیلی و همچنین مرکز تحقیقات برای تولید واکسن کووید-۱۹ انجام شده است. هنوز درمورد منبع این حمله‌های سایبری اطلاعاتی منتشر نشده است.