فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوستند

ایستگاه فضایی در فاصله ۳۵۴ کیلومتری دور زمین می‌گردد

فضانواردان ناسا و کپسول اسپیس‌اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی ملحق شدند.

داگ هارلی و باب بنکن دو فضانوردی هستند که پس از یک سفر ۱۹ ساعته از مبداء «مرکز فضایی کندی»، این مأموریت تاریخی را به مرحله بعدی رساندند، مأموریتی که از چند جهت جزو اولین‌ها است.

اولین بار است که شرکت فضایی ایلان ماسک (یا هر شرکت خصوصی دیگر) انسان را به یک سفر فضایی می‌فرستد و اولین بار است که فضانوردان پس از پایان برنامه شاتل فضایی ناسا در سال ۲۰۱۱ از خاک آمریکا به فضا سفر می‌کنند.

این ایستگاه فضایی که در فاصله ۲۲۰ مایلی دور زمین می‌گردد، برای این دو فضانورد در ماه‌های آینده، هم خانه و هم محل کار خواهد بود و در این مدت به آزمایش‌های بیشتری روی کپسول «گروه اژدها» خواهند پرداخت. آنها با این کپسول به فضا پرتاب شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیم برایدنشتاین، مدیر ناسا، در توئیتی به این دو همکار خوش آمد گفت و نوشت «دو پدر محبوب آمریکایی هم اکنون به ایستگاه فضایی متصل شدند.»

فضاپیمای حامل این دو دانشمند برای این که بتواند به ایستگاه فضایی متصل شود لازم بود که سرعت و فاصله خود را در چند مرحله تنظیم کند تا به اندازه کافی به ایستگاه فضایی نزدیک شود.

کپسول دراگون (اژدها) به طور خودکار به قسمت کمانی شکل بخش «هارمونی» ایستگاه فضایی متصل شد.

بعد از این که کپسول در جای صحیح مستقر و قفل شد و فشار هوا تنظیم شد، در کپسول باز می‌شود و آقایان هارلی و بنکن می‌توانند به ساکنین دیگر ایستگاه فضایی ملحق شوند. در حال حاضر این دو نفر در کنار کریس کاسیدی از ناسا و آنتولی ایوانیشین و ایوان واگنر از روسیه، پنج عضو گروه «اعزام ۶۳» هستند که در ایستگاه فضایی  سکونت دارند.

هدف از این مأموریت بررسی توانایی اسپیس‌اکس در انتقال فضانواردان به ایستگاه فضایی و برگرداندن آنها است.

این آخرین مرحله بزرگ در ارزیابی کپسول حامل اسپیس‌اکس، موسوم به «گروه اژدها» است که بتواند گواهی‌نامه ارسال انسان به فضا را از ناسا بگیرد. انتظار می‌رود این مأموریت بین یک تا چهار ماه به طول بیانجامد.

© The Independent

بیشتر از جهان