نحوه شارژ مک بوک‌ها تغییر می‌کند

به روزرسانی مک اپل نحوه شارژ مک بوک‌ها را برای ماندگاری بیشترشان تغییر می‌دهد

این شرکت می‌گوید این فنآوری جدید به باتری‌ها و رایانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، امکان ماندگاری بیشتری می‌دهد- Justin Sullivan/Getty Images/AFP

اپل به‌روزرسانی جدیدی از مک ارائه داده است که روش شارژ رایانه‌هایش را تغییر می‌دهد.

این شرکت می‌گوید که این فنآوری جدید به باتری‌ها و رایانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، امکان ماندگاری بیشتری می‌دهد.

با گذشت زمان، بسیاری از باتری‌ها مثل آن‌هایی که در مک‌بوک ها به‌کار رفته‌اند، از نظر شیمیایی کهنه می‌شوند. به همین ترتیب، میزان شارژی که می‌توانند در خود نگه دارند کاهش می‌یابد، تا زمانی که عمرشان خیلی کوتاه می‌شود و سرانجام به پایان می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ویژگی جدید درواقع روند فرسوده شدن باتری را از طریق مشاهده میزان گرم شدن و در نظر گرفتن زمان نیاز آن به شارژ شدن، کندتر می‌کند.

این ویژگی به طور پیش فرض انتخاب شده است و در تازه‌ترین به‌روزرسانی در  سیستم عامل مک یا «مک او اس» با شماره ۱۰.۱۵.۵، عرضه می‌شود. این به‌روزرسانی ممکن است به صورت خودکار بارگیری شود، یا در بسیاری از مک بوک‌ها نصب شده باشد.

این مشخصه، با جمع‌آوری داده‌ها از چگونگی استفاده از رایانه، می‌تواند ازاستفاده بالای شارژ جلوگیری کند. از این طریق، با جلوگیری از پرشدن باتری در صورتی که ضرورت فوری برای شارژ ندارد، فشار بر باتری  کم می‌شود.

به این ترتیب، با این ویژگی می‌توان برخی از کامپیوترهای مک را با شارژ کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رود، نگه داشت. اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا اگر می‌خواهند که رایانه با اطمینان و به طور کامل شارژ شود، این فرمان را خاموش کنند.

در حال حاضر یک ابزار مشابه در «آی او اس» آیفون و آی پد وجود دارد که آن را هم در صورت تمایل، می‌توان خاموش کرد.

علاوه بر تغییرات باتری، این به‌روزرسانی جدید باعث تعدیل جزئی در سیستم عامل می‌شود. یک تغییر در برنامه «فیس‌تایم» هم باعث می‌شود که تغییر اندازه خودکار چهره‌ها در حین مکالمه برای بهتر نشان دادن شخص در حال گفت‌وگو که می‌تواند گیج‌کننده باشد، ازبین برود، و نیز تنظیم‌های جدیدی برای صفحه نمایش «اکس دی آر» اپل پرو در نظر گرفته شده است.

همچنین، این مشخصه مشکلات و خطاهای کوچکی را در پیوند با «گوشزدها» و ضعف دوربین داخلی که موقع استفاده برنامه کنفرانس ویديویی کار نمی‌کرد، اصلاح کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی