یونان تا دو هفته دیگر درهایش را به روی گردشگران می‌گشاید

این کشور شهروندان بریتانیا را پذیرا نخواهد بود

یونان پیشتر اعلام کرده بود که از ماه جولای پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود-Louisa GOULIAMAKI / AFP

وزارت گردشگری یونان اعلام کرده است که گردشگران ساکن برخی کشورهای اروپایی می‌توانند از اواسط ماه ژوئن بار دیگر به یونان سفر کنند، اما ساکنان بریتانیا از این قاعده مستثنی هستند. 

دولت یونان قصد دارد به منظور تعدیل خسارات اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا تا دو هفته دیگر درهای خود را به روی ۲۹ کشور جهان بگشاید.

آلمان، دانمارک، نیوزیلند، کره جنوبی، استرالیا، بلغارستان، اسرائیل، نروژ، فنلاند، ژاپن، جمهوری چک و چین در میان کشورهایی هستند که شهروندان آن می‌توانند از تاریخ ۱۵ ژوئن به یونان سفر کنند.

اما شهروندان کشورهایی که آماج بیشترین تلفات ویروس کرونا بوده‌اند، از جمله بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، اجازه ورود به یونان ندارند.

وزارت گردشگری یونان همچنین اعلام کرده است که گردشگران به شکل پراکنده مورد آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونان در اوایل شیوع ویروس کرونا کشور را در قرنطینه گذاشت و در نتیجه آن اقدام، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور نسبتا اندک بوده است.

بنا به آماری که روز شنبه منتشر شد، در مجموع ۲۹۰۹ نفر در یونان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند که در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اندک است.

از روز ۱۵ ژوئن، گردشگران از ۲۹ کشور جهان از جمله آلبانی، اتریش، مقدونیه شمالی، سوئیس، استونی، کرواسی و قبرس می‌توانند با پروازهای مستقیم وارد آتن یا شهر شمالی تسالونیکی شوند.

دیگر کشورهایی که دراین فهرست قرار دارند، عبارتند از لتونی، لبنان، لیتوانی، مالت، مونته نگرو، مجارستان، رومانی، صربستان، اسلواکی و اسلوونی.

وزارت گردشگری یونان می‌گوید که این فهرست از اول ماه ژوئیه کشورهای بیشتری را شامل خواهد شد.

صنعت گردشگری و صنایع وابسته به آن حدود ۲۰ درصد اقتصاد یونان را در بر می‌گیرد و دولت در صدد آن است که در سال جاری عایدات ناشی از گردشگری را از دست ندهد.

قرنطینه عمومی یونان که از ماه مارس مقرر شد و نیز اقدامات دولت در مبارزه با اپیدمی کرونا، صنایع گردشگری و بازرگانی کشور را متوقف کرد.

اما با افزایش تلاش‌های دولت برای حفظ فصل گردشگری در یونان، تردد قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری به جزیره‌های یونان از روز دوشنبه از سر گرفته شده است و کافه‌ها و رستوران‌ها بازگشایی شده‌اند.

لغو مقررات قرنطینه به تدریج از اوایل ماه مه با بازگشایی آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های ورزشی و کتابفروشی‌ها، با قید تدابیر سختگیرانه بهداشتی و حفظ فاصله در اجتماع آغاز شد.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از سفر