قتل جرج فلوید؛ همسر افسر پلیس متهم به قتل تقاضای طلاق کرده است

افسر پلیس متهم به قتل جرج فلوید ۱۸ پرونده شکایت دارد

همسر افسر پلیسی که به جرم قتل جرج فلوید بازداشت شده است، تقاضای طلاق کرده است.

وکیل خانم «کلی شُووین» در بیانیه‌ای گفته است که خانم شووین به خانواده آقای فلوید تسلیت می‌گوید. مقتول، جرج فلوید، در حالی که «درک شووین» افسر پلیس برای چندین دقیقه زانویش را روی گردن او گذاشته بود و فشار می‌داد، می‌گفت که قادر به نفس کشیدن نیست.  

درک شووین روز جمعه از نیروی پلیس اخراج  شد و اکنون به اتهام قتل از نوع درجه سه و قتل غیرعمد از نوع درجه دو بازداشت شده است.

وکیل «کلی شووین» به شبکه «ای بی سی» گفت: «امشب با کلی شووین و خانواده‌اش صحبت کردم. او از درگذشت آقای فلوید سخت متاسف  است و با خانواده او، عزیزانش و سوگواران این فاجعه همدرد است.»

«او تقاضای طلاق کرده است و هرچند از ازدواجش با درک شووین فرزندی ندارد، اما تقاضا دارد که حریم خصوصی، امنیت فرزندان، والدین سالمند و اقوامش در این دوران سخت رعایت شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درگذشت آقای فلوید در مینیاپولیس موجب انفجار خشم مردم در بسیاری شهرهای ایالات متحده شده است و هزاران نفر را در اعتراض به قتل او و نیز خشونت بیش از حد پلیس علیه سیاهپوستان، به خیابانها ریخته است.

در نخستین ساعات روز شنبه، فرماندار ایالت جورجیا به منظور استقرار گارد ملی در آتلانتا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. حدود ۵۰۰ سرباز گارد ملی نیز در مینیاپولیس و شهرهای اطراف مستقر شده‌اند.

گارد ملی همچنین در ناحیه کلمبیا که معترضان در خارج از کاخ سفید گرد آمده بودند و علیه دونالد ترامپ شعار می‌دادند، به حال آماده‌باش در آمده است. برخی از معترضان در صدد عبور از موانع تعبیه شده توسط سرویس‌های مخفی در خیابان پنسیلوانیا برآمدند و اشیایی، از جمله بطری، به سوی افراد پلیس ضد‌اغتشاش پرتاب کردند. پلیس در واکنش به روی آنها اسپری فلفل پاشید. 

به گزارش پلیس، کمی پیش از نیمه شب گذشته، از داخل یک اتومبیل استیشن به معترضان در ناحیه تفریحی «گریک تاون» در شهر دیترویت شلیک شد که در جریان آن یک نفر جان سپرد.  

مقامات مسئول در شهر پورتلند در اورگان میگویند که معترضان در ساعات شب روز جمعه به مقر پلیس حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

در مرکز ایالت ویرجینیا، یک خودرو پلیس را در خارج از پاسگاه آتش زدند. خبرگزاری‌ها از قول یک سخنگوی اداره راه و ترابری شهر گفته‌اند که یک اتوبوس نیز به آتش کشیده شد و «از بین رفت.»

گزارش بیشتر از اسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان