درگیری بر سر نپوشیدن ماسک

اهالی نیویورک طبق قانون موظف به پوشیدن ماسک هستند

ایالت نیویورک بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا دارد-STEPHANIE KEITH / Getty Images via AFP

ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که گروهی از خریداران در فروشگاه «شاپ رایت» استاتن آیلند نیویورک برسر زنی که بدون گذاشتن ماسک وارد فروشگاه شده، داد می‌کشند.

در این ویدئو که آخر هفته در فیس‌بوک منتشر شد، مشتریان بر سر زنی که در فروشگاه ماسک نزده است داد و قال می‌کنند.

تصاویر منتشر شده از او نشان می‌دهد که مردم با اشارات دست و صورت، دشنام و فریاد وی را وادار به ترک فروشگاه کرده‌اند.

طبق قانون، اکنون نیویورکی‌ها موظف هستند تا صورت خود را با ماسک بپوشانند، زیرا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل دستور اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک، در ماه آوریل، لازم‌الاجراست.

این ویدئو پس از به اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک با این مضمون «اگر در شایپ رایت استاتن آیلند، ماسک نزنید چه اتفاقی برایتان می‌افتد؟» به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

یک سخنگوی شاپ رایت به خبرگزاری سی‌بی‌اس گفت که این واقعه دو هفته قبل اتفاق افتاده و از طریق مدیریت فروشگاه به مقامات گزارش داده شد.

این شعبه از این سوپرمارکت زنجیره‌ای گزارش داد، اگر مشتریان ببینند کسی بدون ماسک وارد فروشگاه شده است به یکی از کارمندان (جهت رسیدگی) گزارش داده و سعی می‌کنند که خود وارد ماجرا نشوند.

این شرکت به خبرگزاری سی‌بی‌اس گفت: «جلوگیری از همه‌گیری کووید ۱۹ مسئولیت همگانی را می‌طلبد. در فروشگاه شاپ رایت، ما همچنان قوانین بهداشتی و فاصله  اجتماعی خود را رعایت می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فروشگاه‌های ما مکانی امن برای فعالیت کارمندان و خرید مشتریان است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«همه ما در این بحران در کنار یکدیگریم و از همه می‌خواهیم که دراین شرایط سخت، آگاه و صبورباشند.»

ایالت نیویورک که مرکز این همه‌گیری در ایالات متحده شناخته شده، بالغ بر ۳۶۰ هزار مورد مثبت کرونای ثبت شده و بیش از ۲۳ هزار مورد مرگ را تائید کرده است. بیش از ۱۹۹ هزار مورد در شهر نیویورک تایید شده است که در واقع مرکز اصلی این همه‌گیری بود.

فرماندار کوئومو «مرحله جدید هیجان‌انگیز» را در اوایل ماه جاری مبنی بر بازگشایی اعلام کرد و گفت که بخش‌هایی از ایالت «می‌توانند از روز جمعه طبق دستورالعمل های مرکز کنترل بیماری آغاز به کار کنند.»

فرماندار کوئومو روز جمعه اعلام کرد که آمار روزانه افراد جدید مبتلا به کرونا درایالت نیویورک به کمترین میزان خود، از ابتدای شیوع تاکنون رسیده است.

بیشتر از جهان