آرزوی قهرمان آمریکایی ژیمناستیک برای المپیک ۲۰۲۰

نخست وزیر ژاپن، گفته است که این رویداد بیش از این نمی‌تواند به تعویق افتد

«سازمان‌دهندگان مسابقات توکیو با موکول کردن مسابقات به سال آینده مشکلات واقعی دارند» - ARIS MESSINIS / AFP / POOL

در میانه نگرانی بر سر واکنش جهانی به ویروس مرگبار کرونا، سیمون بایلز، قهرمان چهار دوره المپیک، ابراز امیدواری کرد که جدول مسابقات المپیک توکیو مجددا برنامه‌ریزی شده و مسابقات سال آینده برگزار شود. 

خانم بایلز در نشست ویدئویی ای‌اس‌پی‌ان در شهر نیویورک گفت:‌ «دعا می‌کنم که بهترین اتفاق بیفتد و امیدوارم هم با دلایل خودخواهانه من همسو باشد و هم برای تمام ورزشکاران جهان که به سوی رویای خود گام برمی‌دارند.» 

او گفت:‌ «اما در عین حال نمی‌دانيم که چه خواهد شد. اگر پای سلامتی همه در میان باشد، بدون شک نمی‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم.» 

جان کوتس از مسئولان ارشد کمیته بین‌المللی المپیک هفته پیش گفت که سازمان‌دهندگان مسابقات توکیو با موکول کردن مسابقات به سال آینده «مشکلات واقعی» دارند و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، گفته است که این رویداد بیش از این نمی‌تواند به تعویق افتد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت مسابقات المپیک اگر در ژوئیه سال آینده برگزار نشود، لغو می‌شود. 

بایلز، مدال‌آورترین ژیمناست جهان، پس از هشت هفته، در هفته جاری  به باشگاه ورزشی بازگشته و پس از ضربه ناشی از به تعویق افتادن المپیک، تلاش می‌کند تا با شرایط کنار بیاید. 

این ورزشکار ۲۳ ساله آمریکایی دو ماه پیش پس از اعلام تاخیر در المپیک ژاپن گفت: «پذیرفتنش سخت بود، باورکردنی نبود. سخت بود ولی چون تمام جهان همزمان با این مسئله روبه‌رو شده، آدم احساس تنها بودن نمی‌کند.» 

بایلز که در المپیک ریو در برزیل چهار مدال طلا از جمله برای عنوان اجرای فردی و همچنین کار گروهی گرفت مجبور بود بر تردیدهای خود درباره توانایی شخصی‌اش نیز فائق آید. 

او گفت: «هنوز احساس می‌کردم، آیا واقعا سال دیگر توانایی‌اش را دارم؟ سنم دارد می‌گذرد. آیا می‌توانم پیروز شوم؟ اما می‌دانم که مربیانم مرا آماده خواهند کرد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش