پلیس سفیدپوستی که جرج فلوید را کشت، ۱۸ پرونده شکایت دارد 

کشته شدن آقای فلوید موجب بروز شورش‌های بی‌سابقه در آمریکا شده است

بنا به گزارش‌ها، مامور پلیس شهر مینیاپلیس که چند دقیقه زانویش را روی گردن جرج فلوید فشار داده و باعث مرگ او شد و حتی پس از آن که فلوید گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم» پایش را از گلوی او برنداشت، قبلا بارها مورد شکایت قرار گرفته بود و چندین پرونده شکایت از او در اداره روابط داخلی دپارتمان پلیس مینیاپلیس وجود دارد. 

آقای چائووین که همراه با سه مامور پلیس دیگری که آقای فلوید را بازداشت کردند، اخراج شده‌ است، قبلا ۱۸ بار به اداره روابط داخلی گزارش شده بود. به گفته پلیس، تنها دو مورد از شکایات منجر به «مجازات اداری» او شدند. 

سابقه حرفه‌ای آقای چائووین هنوز کاملا روشن نشده اما او در چندین تیراندازی پلیس مشارکت داشته و چندین بار مردم غیرنظامی از او به نهادهای نظارت بر پلیس شکایت کرده بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از ماموران پلیس که در مرگ آقای فلوید مشارکت داشت نیز مورد شکایت قرار گرفته بود و مدارک نشان می‌دهد که شش پرونده شکایت از تو تائو، در اداره مناسبات داخلی وجود دارد. به گفته پلیس شش مورد از شکایات بسته شده و یک پرونده هنوز باز است. آقای تائو نیز برای استفاده بیش از حد از زور در سال ۲۰۱۷ به دادگاه کشیده شده بود. 

جیکوب فری ،شهردار مینیاپلیس خواستار اجرای حداکثری قانون بر آقای چائووین شده است. او روز چهارشنبه گفت:‌ «چرا کسی که جرج فلوید را کشت در زندان نیست؟ اگر شما یا من این کار را کرده بودیم، الان پشت میله‌های زندان بودیم.» 

کشته شدن آقای فلوید موجب بروز شورش‌های شدید و بی‌سابقه در آمریکا طی سالهای اخیر شده و صدها معترض در اطراف محل دستگیری فلوید با پلیس درگیر شدند. 

پلیس ضدشورش با استفاده از گاز اشک‌آور سعی در مهار جمعیت دارد و همزمان غارت و خرابکاری به سرعت در حال گسترش است. 

چندین ساختمان مور تخریب قرار گرفته یا به آتش کشیده شده است، از جمله یک ساختمان پلیس در مجاورت محل واقعه ،  و گفته می‌شود بر اثر تیراندازی، یک مرد کشته شده است. گارد ملی برای کنترل وضعیت به مینیاپلیس اعزام شده است. 

شایعاتی که عمدتا در فضای اینترنت دست به دست می‌شود، سابقه و دیدگاه‌های آقای چائووین را مطرح می‌کنند. یکی از این شایعات کذب ادعا می‌کند که او در تصاویر مربوط  راهپیمایی ترامپ در مینیاپلیس در حالی که تی‌شرت «پلیس‌‌ برای ترامپ» به تن دارد، دیده می‌شود. اما واقعیت این است که مرد موجود در ویدئو، فردی به نام مایک گلگر از بلومینگتون در مینه‌سوتا است. 

همچنین عکس دیگری نشان می‌دهد که آقای چائووین کلاهی به سر دارد که رویش نوشته شده «سفیدپوست‌ها را بار دیگر به عظمت می‌رسانیم». مانند ویدئویی که پیشتر ذکر شد، این عکس نیز متعلق به یک فرد دیگر است که جاناتان لی ریچز نام دارد و بارها مورد پیگرد قرار گرفته است. 

© The Independent