رابطه ضعف چشم شاهزاده ویلیام و فائق آمدن بر اضطراب سخنرانی

مستند «فوتبال، شاهزاده ویلیام و سلامت روان ما» از شبکه یک تلویزیون بی بی سی پخش شد

شاهزاده ویلیام به همرام همسرش برای ساختن این مستند به سراسر بریتانیا سفر کرد تا از طرح خیریه «هِدز آپ» حمایت کند Brian Lawless / POOL / AFP

شاهزاده ویلیام – دوک کمبریج – می گوید ضعف چشمش به او کمک کرده بتواند بر اضطرابش برای سخنرانی در جمع فائق آید، زیرا چهره حضار را تار می دیده است.

روز پنجشنبه مستند «فوتبال، شاهزاده ویلیام و سلامت روان ما» در ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب از شبکه یک تلویزیون بی بی سی پخش شد.

در این مستند که ساختش یک سال به طول انجامیده، شاهزاده ویلیام در مورد سلامت روان مردها در جهان فوتبال با گروهی از مردم از جمله بازیکنان و هواداران این ورزش گفتگو می کند.

در دقایقی از این مستند یک فوتبالیست محبوب که دچار اضطراب روانی است از شاهزاده ویلیام می پرسد آیا هرگز به خاطر اینکه مدام چشم مردم به دنبال اوست احساس نگرانی کرده است؟ 

دوک گفت به ویژه وقتی جوانتر بوده و قرار بوده سخنرانی های مهم بکند احساس ناراحتی و نگرانی می کرده اما این که نمی توانسته به روشنی چهره حضار را ببیند به حفظ آرامشش کمک می کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «وقتی بزرگتر شدم چشمانم شروع به ضعیف شدن کرد. موقع کار از لنز طبی (داخل چشم) استفاده نمی کردم و به همین دلیل هنگام سخنرانی چهره کسی را به روشنی نمی دیدم.»

«و این کمک می کند چون تنها هاله ای از صورت ها را می بینید و نمی بینید که به شما نگاه می کنند. به اندازه کافی برای خواندن و چیزهایی از این قبیل می بینم اما نمی توانستم تمام اتاق را به روشنی ببینم. در واقع این به رفع اضطرابم بسیار کمک کرد.»

شاهزاده ویلیام برای ساختن این مستند به سراسر بریتانیا سفر کرد تا از طرح خیریه «هِدز آپ» حمایت کند. 

هدف این ابتکار که توسط کارزار «هِدز توگِدِر» و «انجمن فوتبال» راه اندازی شده ایجاد آگاهی در مورد سلامت روان و ترغیب هواداران فوتبال به گفتگو درباره تجربیات و نگرانی هایشان است.

شاهزاده ویلیام در حین دیدار از باشگاه فوتبال «وست برامیچ البیون» با فوتبالیست هایی ملاقات کرد که نزدیکانشان دست به خودکشی زده بوده اند.

دوک کمبریج در اشاره به خودکشی مردها گفت: «این یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در میان مردهای جوان زیر ۴۵ سال است.»

درد و غم سوگواری - و این را از بسیاری از خانواده ها که بخاطر خودکشی عزیرانشان سوگوار شده اند شنیده ام -  یکی از دردناک ترین شکل های غم و اندوه است، زیرا شما را با سئوال های بسیاری تنها می گذارد: می توانستم کاری (برای جلوگیری از آن) انجام بدهم؟ می بایست کاری انجام بدهم؟ چرا دست به خودکشی زد؟»

شاهزاده ویلیام در ادامه خودکشی را «ترسناک» و «وحشت آور» توصیف کرد.

او گفت: «به نظر می رسد برای مردها درد دل و صحبت کردن واقعا دشوار است.» 

«اگر بتوانیم تاثیری عمیق در جهت کاهش  موارد خودکشی داشته باشیم، این کارزار موفق بوده است.»

ابتکار «هدز آپ» به خاطر اپیدمی کرونا و لغو مسابقات فوتبال به حال تعلیق درآمده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی