خواستگار رومینا اشرفی بازداشت شد

بهمن خاوری به اتهام «آدم‌ربایی» دستگیر شده است

رومینا اشرفی اول خردادماه به دست پدرش به قتل رسید-عکس از ایلنا

بهمن خاوری، مردی که خواستار ازدواج با رومینا اشرفی بود، یک هفته پس از قتل این دختر ۱۴ساله به دست پدرش، بازداشت شد. خبرگزاری تسنیم اتهام او را «ربودن رومینا» اعلام کرده، در حالی که گفته می‌شود رومینا با اجبار از خانه خارج نشده است.

رومینا  از اهالی تالش به دنبال مخالفت پدرش با ازدواج وی، همراه با بهمن از خانه فرار کرده بود. اما پلیس آنها را دستگیر کرد و رومینا را به خانواده‌اش تحویل داد. روز اول خردادماه، در حالی که رومینا خواب بود، پدر او به طرز فجیعی با استفاده از داس او را به قتل رساند. خبر این قتل تا روز چهارشنبه از سوی مراجع رسمی تایید نشده بود.
تسنیم در مورد دستگیری بهمن خاوری نوشت: «بهمن خاوری به اتهام آدم‌ربایی و برخی شواهد در نقش داشتن در عصبانیت پدر رومینا بازداشت و به مقام قضایی تحویل داده شد.»

این خبرگزاری در ادامه ادعا می‌کند که بهمن خاوری تصاویری را برای پدر رومینا فرستاده بود که باعث عصبانیت او شد.

تسنیم در این خبر به نحوه قتل فجیع رومینا به دست پدرش اشاره‌ای نمی‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادر رومینا پیش از این گفته بود، رومینا و پدرش بر سر سبک زندگی او اختلاف نظر داشتند و همسرش از او خواسته بود روش حلق‌آویز کردن را به دخترش یاد بدهد.

بهمن خاوری در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفته بود که با رومینا در خانه خواهرش بوده که با شکایت رضا اشرفی (پدر رومینا) آنها بازداشت می‌شوند. به گفته بهمن خاوری، رومینا اصرار داشته که او را به خانواده‌اش تحویل ندهند.

به دنبال قتل دلخراش رومینا اشرفی،‌ بار دیگر موضوع قتل‌های ناموسی و خشونت خانگی در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

ایرنا به نقل از معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان نوشت که لایحه امنیت زنان در برابر خشونت خانگی خارج از نوبت بررسی می‌شود. این لوایح تحت عنوان «لایحه صیانت و کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» مدت‌ها است که بین دولت و قوه قضاییه رد و بدل می‌شود و همچنان سرنوشت نامعلومی دارد.

در همین حال حساب توییتر بخش زن و خانواده دفتر رهبر جمهوری اسلامی در توییتی مبهم نوشت: «جامعه از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی باید با کسانی که تعددی به زن را حق خودشان می‌دانند، برخورد سخت بکند. قانون هم باید در این زمینه مجازات‌های سختی را پیش‌بینی‌ کند.»

 به دنبال انتشار خبر قتل دلخراش رومینا، یک قتل ناموسی دیگر در گیلان افشا شد: برادری که خانه خواهرش را به آتش کشیده است.

باورهای سنتی، فرهنگی و مذهبی به پشتوانه قوانین مردسالار از جمله زمینه‌های وقوع قتل‌های ناموسی در ایران و خشونت علیه زنان به‌شمار می‌رود.

بیشتر از