فضانوردان اسپیس‌ایکس در لحظه خداحافظی برای رعایت فاصله اجتماعی هوا را در آغوش گرفتند

برنامه‌ریزی برای پرتاب بعدی روز شنبه ساعت ۳:۲۲ عصر به وقت آمریکا انجام شده است

فضانوردان ناسا رابرت بنکن و داگ هرلی پیش از روزی که قرار بود روز تاریخی پرتاب آنها به فضا باشد، با خانواده‌های‌شان خداحافظی سوزناکی کردند.

روز چهارشنبه بنکن و هرلی از داخل قرنطینه لباس‌های فضایی‌ اسپیس‌ایکس را پوشیدند، مدت کوتاهی مقابل دوربین‌ها قرار گرفتند و سپس به سراغ خانواده‌های‌شان رفتند.

این فضانوردان قرار بود دیروز عصر سوار بر کپسول اسپیس‌ایکس کرو دراگون به فضا پرتاب شوند، اما به علت آب‌و‌هوای نامناسب این عملیات به روز شنبه موکول شد. در ویدیویی که منتشر شده این دو نفر برای رعایت فاصله اجتماعی هوا را بغل می‌کنند و از دور برای خانواده‌هایشان بوسه می‌فرستند.

بنکن همسرش کاترین مگان مک‌آرتور را که خود اقیانوس‌شناس و فضانورد سازمان ملی هوافضا است و پسر شش ساله‌شان تئودور را دید.

هرلی نیز فرصت پیدا کرد با همسرش کارن نایبرگ که مهندس مکانیک و فضانورد بازنشسته ناسا است و پسر ۱۰ ساله‌شان جک خداحافظی کند.

توییتر استرو-فلو راجع به فضانوردانی که برای پرتاب آماده می‌شوند، نوشته «همه‌ این کارها به خاطر مردم است. به خاطر خانواده‌ها است. ما یک مجموعه واحد هستیم که در کنار هم می‌کوشیم تا فضانوردان بنکن و داگ را به فضا و به ایستگاه فضایی بفرستیم.»

حساب توییتری ناسا نوشت: «وقتی این دو مرد در خودروی تسلای سفیدی نشستند تا آن‌ها را به سکوی پرتاب برساند خانواده‌هایشان با استفاده از این فرصت باز هم با آن‌ها خداحافظی کردند و از پشت شیشه‌های بسته خودرو برایشان دست تکان دادند و دستانشان را روی شیشه‌ها گذاشتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لِلاند ملوین فضانورد بازنشسته ناسا هنگام پوشش خبر پرتاب این فضانوردان گفت «همه‌ این کارها به خاطر مردم است. به خاطر خانواده‌ها است. ما یک مجموعه واحد هستیم که در کنار هم می‌کوشیم تا فضانوردان باب و داگ را به فضا و به ایستگاه فضایی بفرستیم.»

این لحظه احساسی موجب تحسین کاربران در فضای مجازی شد و مردم فضانوردان را پیش از آغاز سفرشان حسابی تشویق کردند.

یک نفر توییت کرد «با دیدن خداحافظی باب و داگ با همسر و فرزندشان کاملاً احساساتی شدم. خدا به همراهتان.»

یکی دیگر نوشت «خیلی عاطفی است! با بهترین آرزوها رفقا، امیدوارم آسمانتان آبی و سفرتان بی‌خطر باشد. از دور خانواده نازنین‌تان را هم بغل می‌کنم #پرتاب_آمریکا»

شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفته با توجه به ماهیت محصربه‌فرد این پرتاب، هنوز مشخص نیست بنکن و هرلی چه مدت در فضا به سر خواهند برد. در گزارش این شبکه آمده «این سفینه ممکن است تا ۱۲۰ روز در فضا بماند اما خدمه ممکن است بسته به آب‌وهوای هنگام فرود و چندین عامل دیگر زودتر هم به زمین بازگردند.»

قرار است اسپیس‌ایکس دمو‌۲ روز شنبه ساعت ۳:۲۲ عصر به وقت آمریکا از مرکز فضایی کِنِدی در فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود.

این اولین بار در حدود یک دهه اخیر است که فضانوردان آمریکایی از خاک آمریکا به فضا سفر می‌کنند و اولین بار هم هست که اسپیس‌ایکسِ ایلان ماسک، فضانوردان را به فضا پرتاب می‌کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی