همه یکی هستیم؛ جشنواره مجازی فیلم یوتیوب

نمایش بیش از صد فیلم از بیش از ۳۵ کشور جهان

این جشنواره روی یوتیوب از ۲۹ مه تا ۷ ژوئن ادامه خواهد داشت- LIONEL BONAVENTURE / AFP

یوتیوب برنامه نمایش جشنواره جدید فیلم خود که طی همکاری با دست‌اندرکاران جشنواره‌های کن، ساندنس و ترایبکا ترتیب داده شده است را اعلام کرد.

همه یکی هستیم: جشنواره جهانی فیلم، روز جمعه (۲۹ ماه مه) آغاز خواهد شد که امکان تماشای بیش از ۱۰۰ فیلم را برای عموم به رایگان فراهم می‌آورد. 

دیگر جشنواره‌هایی که در انتخاب فیلم‌های این جشنواره مجازی کمک کردند شامل جشنواره‌های برلین، ونیز و تورنتو است. برنامه این جشنواره مجازی روزانه به روز خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جین رزنتال، از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی شرکت و جشنواره ترایبکا با صدور بیانیه‌ای گفت: «به شدت هیجان داریم که محصول مشترک جشنواره‌های خود و شرکا را با همکاری یوتیوب در هفته جاری با جهانیان به اشتراک بگذاریم. در همکاری با یکدیگر توانستیم مجموعه‌ای رضایت‌بخش از برنامه‌هایی را فراهم آوریم که همواره نشان‌دهنده اندک تفاوت میان سبک‌های مختلف فیلم‌هاست که باعث می‌شود هر جشنواره رنگ و بوی خاص خود را داشته باشد. همه یکی هستیم: جشنواره جهانی فیلم به مخاطبان نه تنها اجازه خواهد داد هنر فیلم را جشن بگیرند بلکه ویژگی‌های منحصر به فردی ارائه می کند که هر داستان را برای ما به شدت به یاد ماندنی خواهد کرد.»

فیلم‌هایی از بیش از ۳۵ کشور در این مجموعه نمایش داده خواهد شد که شامل ۲۳ فیلم روایتی، ۸ فیلم واقعی و بیش از ۷۰ مستند است.

علاوه بر امکان تماشای رایگان این فیلم‌ها، مصاحبه‌های انفرادی بسیاری نیز با کارگردانان خواهد شد، از جمله با فرانسیس فورد کاپولا و استیون سودربرگ، جین چمپیون و کلیر دنیس، بانگ جون هو و بازیگر نقش اول او در فیلم «انگل» (Parasite) سانگ کانگ هو.

این جشنواره روی یوتیوب از ۲۹ مه تا ۷ ژوئن ادامه خواهد داشت.

تمام منابع مالی گردآوری شده در طول این جشنواره خرج صندوق‌های کمک به تلاش‌های مقابله با کووید-۱۹ خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از فیلم