گوچی از هفته مد کناره‌گیری کرد

«نمایش‌های مد؟! آن‌ها همه مربوط به سال‌های گذشته‌اند»

 یک مدل لباس شرکت گوچی در جریان نمایش لباس در شهر میلان ایتالیا. GIUSEPPE CACACE/AFP

با خبری که موجی از حیرت در صنعت مد به وجود آورد، این نشان قدرتمند و مجلل ایتالیایی اعلام کرد که به صورت رسمی از نمایش‌های «هفته مد» و هر نوع نمایش فصلی کناره‌گیری می‌کند.

آلساندرو میشل، مدیر خلاق این نشان تجاری در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی که از استودیوی گوچی در رم پخش شد، اعلام کرد که گوچی تعداد نمایش‌های مد سالانه خود را از پنج نمایش به دو نمایش محدود می‌کند.

میشل با ابراز نظر در مورد تقویم سالانه مد، گفت که دیگر به برنامه‌های بهار-تابستان، پاییز-زمستان، نمایش‌های داخل کشتی تفریحی و عرضه‌های پیش از پاییز، پایبند نخواهد بود و اظهار داشت: «فکر می‌کنم این‌ها حرف‌های کهنه و بی‌اساسی هستند. لباس باید عمری طولانی‌تر از آن‌چه که این کلمات به آن‌ها می‌بخشند، داشته باشد.طمع زیاد و خصمانه، باعث شده است تا تعادل و مراقبت، ارتباط و تعلق را از دست بدهیم.»

این نظرات پیرو خاطرات خصوصی‌ای بود که در حساب کاربری گوچی در اینستاگرام منتشر شد و در آن میشل گفت: «حس می‌کنم به زمان متفاوتی نیازمندم تا از ضرب العجل‌های اعمال شده  که توهینی به خلاقیت است، رها شوم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میشل نوشت: «با صراحت می گویم: من این تشریفات فصلی کهنه و نمایش‌ها را برای از سرگیری حرکتی تازه رها می‌کنم.»

او تصریح کرد: «ما دوبار در سال شما را ملاقات خواهیم کرد تا داستانی تازه را به اشتراک بگذاریم. در فصل‌هایی نامنظم، فرح‌بخش و کاملا آزاد که در آن با ترکیبی از قوانین و سبک‌ها و فضاهای جدید، زبان و مجراهای ارتباطی نو به وجود خواهیم آورد.»

مجموعه گوچی معمولاً به عنوان بخشی از نمایش هفته مد میلان به صحنه می‌رفت اما در حال حاضر این نشان تجاری برنامه‌ای برای میزبانی نمایش مد در ماه سپتامبر ندارد.

دارنده نشان تجاری سنت لورن، کرینگ گفت که شرکت اصلی گوچی، پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد از تقویم نمایش مد، کناره‌گیری کند.

آنتونی واسالرو مدیر اصلی این نشان ماه گذشته در بیانیه‌ای اظهار داشت که این نشان تجاری مدیریت برنامه مد را به دست گرفته است و به حوادث جاری و موج تغییرات اساسی به وجود آمده، واقف است.

همه‌گیری ویروس کرونا در طول هفته‌های گذشته، این صنعت را واداشته است تا با فراخواندن طراحان و رهبران این عرصه برای تغییر، به آینده بیندیشند.

اوایل این ماه تعداد زیادی از نشان‌های تجاری اصلی، نظیر دریس ون نوتن، اردم، آلتوزارا و پروئنزا شولر نامه‌ای سرگشاده امضا کرده و درآن خواستار تدوین برنامه‌ای روشن از تقویم فصلی مد و بازگشت به فروش شدند.

در این نامه آمده است: «فصل پاییز-زمستان را، به زمستان (اگوست/ ژانویه) و فصل بهار-تابستان را، به تابستان (فوریه / ژوئیه) تغییر دهید.»

سردمداران مد در این نامه خواسته‌اند: «روندی متعادل‌تر برای نمایش فصلی به وجود بیاورید که درعین تازگی، زمان مناسب برای ایجاد اشتیاق را هم داشته باشد و سرآخر تخفیف‌ها را به پایان فصل موکول کنید تا فرصت برای فروش کامل باشد، یعنی ماه ژانویه برای پاییز-زمستان و ژوئیه برای بهار-تابستان.»

از طرف دیگر شورای مد بریتانیا تأیید کرد که در سایه این همه‌گیری، نسخه دیجیتالی جدید هفته مد لندن که قرار بود در طول تاریخ‌های پیش‌بینی شده، بین ۱۲ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ با عنوان «هفته مد مردان» برگزار شود ، راه‌اندازی خواهد شد.

به جای نمایش‌های فیزیکی، این رویداد کاملاً دیجیتالی خواهد بود و محتواهایی مانند مصاحبه، پادکست‌ها و نمایشگاه‌های دیجیتالی در وبگاه londonfashionweek.co.uk به بازار عرضه می‌شوند.

 

 

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی