گردشگران از اول ماه آینده می‌توانند به اسپانیا سفر کنند

وزیر خارجه اسپانیا خواهان مشخص شدن خط‌‌مشی اتحادیه اروپا برای تردد فرامرزی شد

اسپانیا که دومین کشور پربازدیدکننده جهان است - CRISTINA QUICLER / AFP

پس از آن که دولت اسپانیا محدودیت‌های قرنطینه سراسری را کاهش داد گردشگران بدون آن که نیازی باشد در قرنطینه دو هفته‌ای قرار گیرند می‌توانند به این کشور سفر کنند.

اسپانیا که دومین کشور پربازدیدکننده جهان است و در حال حاضر تمام مسافران خارجی را که به این کشور سفر می‌کنند در بدو ورود به مدت ۱۴ روز به قرنطینه می‌فرستد. مقامات این کشور در تلاش هستند تا برای احیای صنعت گردشگری در فصل تعطیلات تمام اقدامات این‌چنینی  را لغو کند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا گفته دوست دارد اسپانیا با سایر کشورهای اروپایی «مادامی که برای اسپانیا خطرآفرین نباشند» مسیر رفت‌وآمد دوسویه برقرار کند.

خانم «آرانچا گونزالز لایا» وزیر خارجه اسپانیا هم گفته است «اعضای اتحادیه اروپا باید در مورد رهیافت مشترکی برای گشایش مرزها به توافق برسند» و گفته «خوش دارد در اروپا تعریف کشور ایمن مشخص باشد».

هنوز مشخص نیست در تعطیلات تابستان امسال بریتانیایی‌ها بتوانند به اسپانیا سفر کنند یا نه. طبق تصمیم دولت بریتانیا از ۸ ژوئن مسافران این کشور در بدو ورود در قرنطینه ۱۴ روزه قرار می‌گیرند. البته گرانت شاپز وزیر ترابری این کشور گفته است می‌توان ترتیباتی اتخاذ کرد تا برای سفر به کشورهای کم‌خطر «پل هوایی» برقرار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسپانیا اعلام کرده از اول ماه ژوئیه به قرنطینه پایان می‌دهد. در پی اعلام این خبر، شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر» گفته ۴۰ درصد از برنامه پروازهای عادی‌اش را از اول ژوئیه از سر خواهد گرفت.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رایان‌ایر از اول ژوئیه هر روز برنامه پرواز از همه کشورهای شمال اروپا از جمله ایرلند، بریتانیا، بلژیک، هلند و آلمان را به فرودگاه‌های اصلی شهرهای گردشگرپذیر پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، یونان و قبرس برقرار خواهد کرد.»

اسپانیا معمولاً ۸۰ میلیون بازدیدکننده در سال جذب می‌کند و گردشگری بیش از ۱۲ درصد تولید خالص ملی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. به همین علت باید از فصل تابستان برای بیرون رفتن از وضعیت رکود استفاده کند.

بیش از ۲۸ هزار کشته کرونایی در اسپانیا ثبت شده است اما در هفته گذشته آمار روزانه جان باختگان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

وزیر امور خارجه اسپانیا توییت کرد «سخت‌ترین برهه را پشت سر گذاشته‌ایم. در ماه ژوئیه کم‌کم درهای اسپانیا را به روی گردشگران از سراسر دنیا باز خواهیم کرد، به قرنطینه پایان خواهیم داد و بالاترین معیارهای ایمنی و بهداشت را رعایت خواهیم کرد. به امید دیدارتان!»

وزیر گردشگری اسپانیا رِیِس ماروتو افزود: «کاملاً منطقی است در ماه ژوئیه برای تعطیلات تابستانی به اسپانیا بیایید.»

از روز دوشنبه میخانه‌ها و رستوران‌ها اجازه فعالیت با نیمی از ظرفیت‌شان در فضاهای باز را داشته‌اند اما بسیاری از آن‌ها در مادرید و بارسلونا هم‌چنان بسته مانده‌اند چون مالکان دیده‌اند هزینه‌هایشان بیش از درآمد حاصل از چند مشتری است.

سخت‌ترین برهه را پشت سر گذاشته‌ایم. در ماه ژوئیه کم‌کم درهای اسپانیا را به روی گردشگران از سراسر دنیا باز خواهیم کرد، به قرنطینه پایان خواهیم داد و بالاترین معیارهای ایمنی و بهداشت را رعایت خواهیم کرد. به امید دیدارتان!

برخی از میخانه‌ها و رستوران‌هایی که شروع به کار کرده‌اند نسبت به اوضاع بدبین بودند. آلفونسو گومز صاحب رستورانی در بارسلونا گفت «اوضاع سختی است. نمی‌توانیم از فصل تعطیلات استفاده کنیم مگر آن که خارجی‌ها (به قدر کافی) بیایند.»

در گیرودار تنش‌های فزاینده میان نواحی مختلف اسپانیا با دولت مرکزی، قرار است در جلسه روز سه‌شنبه هیئت وزیران راجع به پایان دادن تدریجی و مرحله به مرحله قرنطینه بحث و بررسی کنند.

باید شرایط را از حالت فعلی درآورد تا بتوان برای هر ناحیه شیوه مخصوص و مناسب آن را در پیش گرفت. قرار بود هیئت وزیران اسپانیا در گرامی‌داشت جان‌باختگان این همه‌گیری ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کند.

بیشتر از سفر