پیش‌بینی گری نویل از آینده کابوس‌وار لیگ برتر در زمانه کرونا

مدافع سابق تیم ملی انگلیس پیشنهاد داده ۳۰ تا ۵۰ درصد دستمزد بازیکنان کاهش یابد

گری نویل کاپیتان سابق تیم فوتبال منچستر یونایتد - Lindsey PARNABY / AFP

گری نویل، فوتبالیست سابق بریتانیا و مجری برنامه‌های تلویزیونی می‌گوید نگران «کابوس» پیامدهای مالی کووید ۱۹ بر لیگ فوتبال انگلستان است.  

بازی‌های حرفه‌ای فوتبال به خاطر شیوع ویروس کرونا از ماه مارس تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است.

هرچند مقامات برگزاری لیگ برتر  قصد دارند فصل فوتبالی را تکمیل کنند، باشگاه‌های دسته پایین‌تر فوتبال رأی داده‌اند که بازی‌های‌شان را به تعویق بیندازند. 

در دو روزی که گذشت، یل هاجکینز، مالک «هادرزفیلد تاون» اذعان داشت که نگران ورشکستگی باشگاه‌هاست  چرا که به گفته او اگر «۵۰ تا ۶۰ درصد» باشگاه‌های فوتبال نتوانند خود را برای دوران پس از مسابقات آماده کنند قطعا ورشکست شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند نویل، صاحب «سالفورد سیتی» با این ارزیابی مخالف است اما این فوتبالیست سابق منچستریونایتد و دفاع مستحکم تیم ملی انگلستان در برنامه فوتبال شبکه «اسکای» گفت: «در ماه‌های ژوئیه، اوت، سپتامبر و اکتبر فشار واقعی احساس خواهد شد.»

«فکر می‌کنم در طول سه یا چهار ماه آینده برخی باشگاه‌های فوتبال به فکر اعلام ورشکستگی بیفتند تا در عمل خودشان را نجات دهند.»

همه چشم‌هایشان را بسته‌اند و موج مرگبار اقتصادی‌ای را که سه یا چهار ماه دیگر بر سرشان فرو خواهد ریخت نمی‌بینند.

«قطعاً فکر می‌کنم ازنظر اقتصادی بسیاری از باشگاه‌های عضو لیگ انگلستان باید در انتظار یک کابوس باشند؛ اما این‌که آیا ۶۰ (درصد آن‌ها ورشکست خواهند شد) مطمئن نیستم.»

هاجکینسون هم در روز یکشنبه گفت نگران آن است باشگاه‌های فوتبال بدون عایدات فروش بلیت مسابقه‌ها، سقوط کنند.

او گفت: «این‌یک احتمال واقعی و روشن است که اگر تمام باشگاه‌های فوتبال اکنون به توافقی برای پرداخت هزینه‌هایشان نرسیده و به مرحله‌ای دست نیابند که بتوانند عایداتشان را از سر گیرند، ۵۰ تا ۶۰ درصدشان از میان خواهند رفت.»

او پیشنهاد کرد دستمزد فوتبالیست‌ها در تمام سطوح و تا هنگام بازگشت تماشاچیان (به استادیوم‌ها) میان ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یابد. او همچنین برخی گروه‌ها را متهم کرد که سرشان را زیر برف کرده‌اند و واقعیت‌ها را نمی‌بینند.

© The Independent

بیشتر از ورزش