رولینگ: حقوق یک سالِ فردی که جانسون را مغرور و پرخاشگر خواند با من!

جستجو برای یافتن شخصی که آن پیام را منتشر کرده بود آغاز شده است

سخنران جی کی رولینگ در دانشگاه هاروارد، ۲۰۰۸- ROBERT SPENCER/Getty/AFP

جی‌کی رولینگ پیشنهاد داده یک سال حقوق به شخصی بپردازد که در توییتی «غیرمجاز» راجع به خدمات اجتماعی از بوریس جانسون انتقاد کرده و او را «مغرور و پرخاشگر» خوانده است.  

این توییت را حدود ۲۵ هزار کاربر بازنشر دادند و حدود ۴۰ هزار نفر آن را پسندیدند، اما ۹ دقیقه پس از انتشار از توییتر پاک شد. با این حال تعداد زیادی از کاربران از توییت مزبور عکس گرفته‌اند.

یکی از سخنگویان دولت اعلام کرد نشر این توییت مجاز نبوده و بررسی‌ها در مورد آن آغاز شده است. بعد از مدت کوتاهی رولینگ که از اخراج شخص توییت‌کننده می‌ترسید توییت کرد‌: «وقتی آن فرد را پیدا کردی به ما خبر دهید. می‌خواهم دستمزد یک سال را یک‌جا به او بدهم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توییت اولیه در واکنش به اظهارات جانسون در مورد رسوایی دومینیک کامینگز بود. طبق گزارش‌ها کامینگز در دوران قرنطینه کرونایی چندین بار از لندن به دورهام رفته و برگشته بود.

جانسون در آغاز نشست خبری روزانه‌اش علی رغم فشارهای فزاینده برای برکناری مشاور مخصوصش بلافاصله از او دفاع کرد. او گفت اعمال کامینگز «معقول و قانونی» بوده است.

رولینگ تنها چهره مشهوری نبود که به این توییت غیرمجاز واکنش نشان داد. این توییت با آن که پاک شد در اخبار شبکه خبری بی‌بی‌سی دو بار خوانده شد.

گری لینکر توییت کرد: «مشاور دولت به سفری غیرمجاز رفته است. اما نه آن مشاور برکنار می‌شود و نه ما موضوع را بررسی می‌کنیم.»

در متن کامل بیانیه دفتر نخست وزیر آمده است: «به علت این که همسر دومینیک کامینگز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بود و احتمال بیمار شدن خود او نیز بسیار زیاد بود، باید مطمئن می‌شد از فرزند خردسالش به خوبی محافظت می‌شود.»

«خواهرش و فرزندان او داوطلبانه می‌خواستند به آن‌ها کمک کنند به همین دلیل او به خانه‌ای در نزدیکی خانه خواهرش ولی جدا از آن‌ها رفت تا اگر لازم بود از آن‌ها کمک بگیرد. خواهرش خریدهای خانواده او را هم انجام می‌داد و همه را بیرون در خانه‌شان می‌گذاشت.»

© The Independent

بیشتر از زندگی