سازمان سری فرانسه: به متخصصان حوزه فناوری نیاز داریم، نه جیمز‌ باند

«به افرادی نیاز داریم که می‌توانند از فناوری‌های جدید به راحتی استفاده کنند»

پاتریک پیلوکس: «در جهان مجازی رو به رشد پسا کرونا، این سرویس به جای استخدام جیمز باندها، به افراد حرفه‌ای در عرصه رایانه نیاز دارد»- REUTERS/Toby Melville

مدیر فنی سازمان سری دولتی فرانسه گفت: در جهان مجازی رو به رشد پسا کرونا، این سرویس به جای استخدام جیمز باندها، به افراد حرفه‌ای در عرصه رایانه نیاز دارد.

پاتریک پیلوکس هشدار داد با توجه به این که برخی قدرت‌های جهانی معتقدند ویروس می‌تواند رابطه ما با فناوری را تغییر دهد، اکنون  بیشتر از هر زمان دیگری برای اداره کل امنیت خارجی (دی جی اس ای) ضروری است که حاشیه امنیت سایبری داشته باشیم.

آقای پیلوکس به خبرگزاری فرانس پرس گفت: «ما به افرادی نیاز داریم که می‌توانند از فناوری‌های جدید به راحتی استفاده کنند، یعنی جوانترها؛ ما باید آنها را به "دی جی اس ای" بیاوریم، این کار ضروری است.»

وی افزود: «امنیت سایبری، اول و آخر امنیت جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. اگر نتوانیم سیستم‌های خود را امن کنیم، سایر امنیت‌ها بی فایده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای پیلوکس در گفتگو با ۶۵ هزار دانش آموز مدرسه در مسابقات  سالانه رمزگشایی که با حمایت  دی جی اس ای شرکت می‌کنند، این واقعیت را با حسرت مطرح کرد که جوانان «جیمز باند و نیروهای ویژه را در ذهن خود دارند».

وی گفت: «آنها با خود می‌گویند؛ من رامبو نیستم، من یک فرد حرفه‌ای در عرصه رایانه‌ام و البته ورود آنها به اداره امنیت، محقق نمی‌شود. تنها ابرمردان نیستند که بالاترین مسئولیت را عهده دار هستند، بلکه اگر در علم هم بسیار توانمند هستید، می‌توانید به کشور خود خدمت کنید.

 اداره امنیت خارجی، سازمان اطلاعات نظامی خارج از کشور فرانسه، همراه با  سازمان اطلاعات (ام آی ۶) سعی در مدرن سازی شیوه‌های استخدام خود، راه‌اندازی کانال یوتیوب، ایجاد پروفایل لینکدین و حتی سرمایه گذاری در یک نمایش جاسوسی جدید و محبوب دارند.

 در این نمایش (Le Bureau des Legendes)  که با الهام از وقایع معاصر ساخته شده است، می‌بینید که عوامل داستانی سازمان امنیت خارجی فرانسه از طریق محاسبات متخصصان دفتر مرکزی سازمان در پاریس، به جاسوسی در سراسر جهان مشغول می‌شوند.

طبق گزارش تایمز در یکی از قسمت‌های این نمایش، یکی از مصاحبه‌های واقعی اخیر "دی جی سی ای" نشان می‌دهد که در آن متقاضیان باید تلاش کنند تا هر چقدر که می‌توانند راجع به یک مشتری میخانه اطلاعات به دست آورند و در حالت ایده آل شماره تلفن فرد مورد نظر را پیدا کنند. 

با این وجود، آقای پیلوکس اولین مقام ارشد امنیتی نیست که پیشنهاد می‌کند جیمز باند‌ها انتخاب ارجح سازمانهای اطلاعاتی فرانسه نیست، رئیس سازمان امنیت داخلی فرانسه "دی جی اس آی" قبلا گفته بود که به چنین داوطلبانی نیاز ندارند.

ماتیو لیکز، از برگزار کنندگان مسابقه رمزگشایی سالانه، از موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال، به ای اف پی گفت که شرکت کنندگان در مسابقه به زودی برای اقدامات امنیتی آینده فرانسه مهم می‌شوند، وی افزود: «پشت ریاضیات، منطق، علوم کامپیوتر و شرط بندی ها، سیاستمداران هستند.»

او گفت: «اگر می‌خواهیم از هوش مصنوعی برای به دست آوردن اطلاعات مهم در کار بهره مند شویم باید با بی شمار داده متعلق به افراد، سروکار داشته باشیم. و باید مطمئن شویم که مجرایی که این داده‌ها را مدیریت می‌کند، چیزی از ما نمی‌داند. بنابراین بهترین راه پاسخگویی رمزنویسی درست است.»

© The Independent

بیشتر از جهان