آرایشگر مبتلا به کرونا ۹۱ نفر را در معرض خطر احتمالی قرار داد

آزمایش کرونای این آرایشگر که نامش فاش نشده است، مثبت بوده است

مقامات بهداشتی، بیمار مبتلا به کرونا را به بیمارستان منتقل می‌کنند. REUTERS/Stefan Jeremiah

 یک آرایشگر اهل میزوری با داشتن علایم ویروس کرونا، یک هفته سرکار رفت و بیش از ۹۰ مشتری و همکار خود را به طور بالقوه  در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار داد. 

مقامهای بهداشتی اسپرینگ‌فیلد، واقع در ۲۰۰ مایلی جنوب غربی سنت لوئیس، با انتشار هشداری به مردم توصیه کرده‌اند که اگر احیانا بین تاریخ ۱۲ ماه مه تا چهارشنبه گذشته، به سالن آرایش و زیبایی «گریت کلیپس»‌ رفته‌اند، احتمالا در معرض خطر ابتلا به کووید- ۱۹ قرار گرفته‌اند.

به گفته آنها، آزمایش کرونای این آرایشگر که نامش فاش نشده است، مثبت بوده است و گمان می‌رود او در حال سفر به ویروس کرونا مبتلا شده باشد. 

اداره بهداشت شهرستان اسپرینگفیلد گرین، در بیانیهای گفت: «این فرد و مشتریان سالن همگی ماسک صورت پوشیده بودند. اداره بهداشت به تمامی ۸۴ مشتری که به طور بالقوه مستقیما در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، اطلاع داده است و به آنها و نیز هفت پرسنل آرایشگاه پیشنهاد انجام آزمایش کرونا داده است. این اداره امیدوار است که این افراد به دلیل پوشاندن صورت با ماسک هنگام قرار گرفتن در معرض ویروس، بیمار نشده باشند.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلی گودارد، مدیر اداره بهداشت، در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبت به پیچیدگی‌های این اتفاق ابراز نگرانی کرده است. مقام‌های رسمی گفته‌اند که کارکنان و مشتریانی که به طور بالقوه مستقیما در معرض ابتلا به کوودی- ۱۹ قرار گرفته‌اند، توسط اداره بهداشت مطلع شده‌اند و به تمامی آنها انجام آزمایش ابتلا به کرونا پیشنهاد خواهد شد. 

به گزارش شبکه سی ان ان، کلی گودارد گفت: «صادقانه بگویم، ما نمی‌توانیم شاهد موارد بیشتری از این رخدادها باشیم. ما نمی‌توانیم این امر را به یک عادت معمول تبدیل کنیم، وگرنه توانایی‌های ما به عنوان یک جامعه تحت فشار قرار خواهد گرفت.»‌

در حالی که کشورها خواستار خروج از قرنطینه اعمال شده در دوران اپیدمی جهانی هستند، این حادثه تاکیدی است بر چالشها و مشکلات پیش روی مشاغل و کسب وکارها در سراسر جهان.   

در آمریکا، هر چند دونالد ترامپ تصمیم نهایی را به ایالت‌ها واگذار کرده است، پرچمدار فشار برای بازگشایی کشور است. در حالی که نرخ بیکاری به علت قرنطینه کشور و تعطیلی مشاغل به حدود ۲۰ درصد رسیده است، رئیس جمهوری آمریکا که امیدها برای پیروزی مجدد در انتخابات پیش رو را بر قدرت اقتصادی آمریکا بنا نهاده است، به شدت به بازگشایی کسب و کارها نیاز دارد. 

منتقدان آقای ترامپ می‌گویند که او در این باره بیش از حد عجله می‌کند و خطر بروز حوادثی مانند میزوری و نیز موج دوم اپیدمی را به تن می‌خرد. 

در چند ایالت آمریکا، از جمله میزوری، سالن‌های آرایش و پیرایش ناخن و مو در میان کسب وکارهایی هستند که اجازه بازگشایی یافته‌اند.

مقامهای رسمی گفته‌اند که کارکنان و مشتریان سالن مذکور، ماسکهای صورت پوشیده بودند. به گفته آنها، آرایشگری که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت بوده است، اطلاعات مربوط به رفت وآمد مشتریان و کسانی را که با او در تماس بوده‌اند، به اداره بهداشت شهر داده است تا بتوانند آنها را ردیابی کنند. 

درخواست گفت‌و‌گوی نشریه ایندیپندنت با مدیریت سالن در روز شنبه، همچنان بی‌پاسخ مانده است، اما بریتانی هیگر و جنیفر اسمال، صاحبان این آرایشگاه، در بیانیه‌ای به شبکه تلویزیونی «کی وای تی وی» ‌گفته‌اند که اولویت آنها حفظ سلامت مشتریان است. 

آنها در این بیانیه افزوده‌اند: «ما سالنی را که کارمند مبتلا در آن مشغول کار بوده است، تعطیل کرده‌ایم و در حال پاکسازی عمیق و ضدعفونی سالن مطابق دستورالعمل اداره بهداشت اسپرینگفیلد گرین و سی دی سی هستیم. ما با رعایت راهنمایی‌های اداره بهداشت سالن را بازگشایی خواهیم کرد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان