تلاش یک مرد ۷۰ ساله «برای نجات دادن» بیماران کرونایی از بیمارستان

این مرد اهل ایالت میشیگان آمریکا تهدید کرده بود که پاسگاه پلیس را به گلوله می‌بندد

پلیس ایالت میشیگان در حال حذف تصاویر افرادی که در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند - JEFF KOWALSKY / AFP

پلیس ایالت میشیگان در آمریکا، مرد ۷۰ ساله مسلحی را دستگیر کرد که متهم است برای ربودن هواپیمای نگهبانان ساحلی ایالات متحده و فراری دادن بیماران کرونایی بستری در بیمارستان برنامه‌ریزی کرده بود.

جسی تی مک‌فیدن اهل شهر اومر ایالت میشیگان بعد از وقوع رشته رویدادهایی که ساعت هشت صبح یک‌شنبه هفته گذشته آغاز شد به چهار فقره عمل جنایی متهم شد.

بنا بر گزارش‌ ستوان مایکل ودینگ از پلیس شهر همپتون، آقای مک‌فیدن ساعت ۷:۵۸ صبح با مرکز ارتباطات پلیس آرناک کانتی تماس گرفته و متصدیان این مرکز را تهدید به تیراندازی کرده و گفته آنان را «قرنطینه» خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک‌فیدن به این متصدیان همچنین گفت که به یک ایستگاه پلیس تیراندازی می‌کند و سپس به بیمارستانی در استندیش میشیگان خواهد رفت، ایستگاه برق بیمارستان را از کار خواهد انداخت و کلید خودروهای آمبولانس را از آنان خواهد گرفت.

طبق اسناد این پرونده او «می‌خواست برق بیمارستان را قطع کند، قفل درها را باز کند و بیماران قرنطینه‌ای کووید ۱۹ را آزاد کند.»

طبق اظهارات پلیس این شخص ۷۰ ساله قصد داشت بالگرد یا قایقی را هم از ایستگاه حفاظت ساحلی رودخانه ساگیناو در شهر اکسسویل برباید.

مک‌فیدن سپس ساعت ۱۰:۳۷ صبح به ایستگاه حفاظت ساحلی رسید و دوربین‌های مداربسته بیرون دروازه ایستگاه حضور او را ثبت کردند.

ستوان ودینگ گفت: «می‌کوشید رمز ورود را وارد کند. سپس مأموران را صدا زد و تهدید کرد که می‌خواهد دروازه را بشکند.»

مرکز ارتباطات پلیس آرناک کانتی پلیس را از انگیزه‌های آقای مک‌فیدن آگاه کرد و به آنان هشدار داد او عضو سابق گروه شبه‌نظامی ایالت میشیگان و مسلح است.

حدود ساعت ۱۱:۱۵ صبح پیش از آن که آقای مک‌فیدن ایستگاه حفاظت ساحلی را ترک کند پلیس ایالت میشیگان متوجه شد خودروی او در پمپ بنزین اکسسویل پارک شده است.

به گفته ستوان ودینگ، وقتی پلیس ایالتی، معاونان کلانتر بِی کانتی و مأموران امنیت محلی به صحنه رسیده‌اند درِ سمت راننده باز و موتور خودرو هنوز روشن بوده است.

بازرسان گفته‌اند مقامات تفنگ ساچمه‌ای پُری را روی صندلی کمک‌راننده خودروی آقای مک‌فیدن پیدا کرده‌اند.

آقای مک‌فیدن هنگام خروج از فروشگاه پمپ بنزین با نیروهای پلیس رو به رو شد که با زدن شوک الکتریکی او را دستگیر و بازداشت کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان