جریمه ۹۰ هزار دلاریِ کندال جنر به جرم تبلیغ برای جشنواره فایر

خانم جنر باعث شده هوادارانش باور کنند کانیه وست در این جشنواره موسیقی اجرا خواهد داشت

کندل جنر در نیویورک- Angela WEISS / AFP

به گزارش رویترز، کندال جنر قبول کرد به خاطر پستی در سال ۲۰۱۷ در اینستاگرام برای تبلیغ جشنواره جنجالی فایر ۹۰ هزار دلار جریمه پرداخت کند.

این جشنواره که قرار بود در یکی از جزایر باهاما برگزار شود به خاطر فریب دادن خریداران بلیت کلی بحث و جنجال به راه انداخت، چرا که به عنوان اتفاقی بسیار مجلل و پر از افراد مشهور و امکاناتی لوکس تبلیغ شده بود.

در ژانویه ۲۰۱۷، خانم جنر پستی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و در آن تبلیغ کرد که موزیک‌های «گود فمیلی موزیک» (G.O.O.D Music Family) متعلق به شوهر خواهرش، کانیه وست،‌ از «هنرمندان اصلی» جشنواره فایر خواهد بود.

این جشنواره قرار بود در آوریل و مه همان سال برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این پست که اکنون پاک شده است همچنین آمده بود: «در ۲۴ ساعت آینده با استفاده از کد تبلیغی من KJONFYRE می‌توانید بلیت خود برای پیوستن به جماعتی از افراد مشهور و هنرمندان در مهمانی جزیره فایر را تهیه کنید.»

در مدارک دادگاه که روز ۲۸ اوت ۲۰۱۹ تسلیم شد، گفته شده خانم جنر برای تبلیغ این پست ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرده و چند روز بعدتر هم چکی ۲۵ هزار دلاری گرفته است.

این مدارک اضافه می‌کند به بسیاری از افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی توسط بیلی مک‌فارلند، از بنیان‌گذاران جشنواره فایر مبالغی پرداخت شده «تا بدون اشاره به دریافت پول به هواداران خود یا عموم مردم» این جشنواره را تبلیغ کنند.

این مدارک همچنین اظهار داشت خانم جنر باعث شده هوادارانش باور کنند آقای وست در این جشنواره موسیقی اجرا خواهد داشت، در صورتی که اصلا قرار نبود این رپر در جشنواره برنامه‌‌ای داشته باشد.

در مدارک دادگاه آمده است: «این رفتار آشکارا حاکی از عدم حسن نیت از سوی خانم جنر است.»

به گزارش رویترز، در مدارکی که روز سه‌شنبه، ۱۹ ماه مه، تسلیم دادگاه شد خانم جنر ۲۴ ساله پذیرفته است طی مصالحه برای خاتمه دادن به این پرونده ۹۰ هزار دلار پرداخت کند.

از خانم جنر و افراد مشهور دیگر از جمله امیلی راتایکوسکی، که او هم مدل است، توسط وکیل مدافع گرگوری مسر که در صدد احیای مبالغ پرداختی سرمایه‌گذاران این جشنواره است، به خاطر تبلیغ جشنواره فایر در اوت ۲۰۱۹ در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده شکایت شد.

در ماه مارس ۲۰۱۸، آقای مک‌فارلند از بنیان‌گذاران جشنواره فایر به خاطر نقش خود در تبلیغ آن با اتهام دو فقره کلاهبرداری مالی به شش سال حبس در زندان فدرال محکوم شد.

در آوریل ۲۰۲۰، وکلای آقای مک‌فارلند تقاضا کردند موکل آنها به خطر نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا در زندان، زودتر از موعد آزاد شود و استدلال کردند بیماری‌های قبلی از جمله آسم و حساسیت «شدید» او را در برابر این ویروس آسیب‌پذیر می‌کند.

رسوایی جشنواره فایر در دو مستند به تصویر کشیده شده است: مستند «فایر: عالی‌ترین مهمانی که هرگز برگزار نشد» (Fyre: The Greatest Party That Never Happened) از نت‌فلیکس و مستند «کلاهبرداری فایر» (Fyre Fraud) از شبکه هولو که هر دو در سال ۲۰۱۹ منتشر شدند.

© The Independent

بیشتر از زندگی