جی‌کی رولینگ محل نگارش کتاب‌ هری‌ پاتر را فاش کرد

زادگاه هری پاتر در لحظه‌ای که ایده اولیه جرقه زد، قطاری بین منچستر و لندن بود

کتاب‌های مجموعه هری‌پاتر در یک کتابفروشی در مرکز لندن. Daniel Leal-Olivas/AFP

جی‌کی رولینگ، برای اولین بار محل شروع نگارش کتاب‌های «هری پاتر» را فاش کرد و معلوم شد باور چند ساله علاقه‌مندان که فکر می‌کردند زادگاهش ادینبرو بوده، اشتباه است.  

کافه «الفنت هاوس» در ادینبرو عمدتا محل نگارش اولین داستان از هفت رمان تخیلی ‌ این نویسنده ۵۴ ساله تلقی می‌شود. 

روشنگری خانم رولینگ در مورد محل نوشتن اولین داستان از هفت رمان تخیلی، علاقه‌مندانی را که سالها فکر می‌کردند در زادگاهش ادینبرو بوده است، به تعجب انداخت.

درست است که خانم رولینگ در روزهای اولیه دوران نویسندگی خود زیاد به این کافه می‌رفت، اما  این نویسنده روز ۲۱ مه اعلام کرد که نگارش اولین سری را در لندن و در آپارتمانی واقع در بالای فروشگاه ورزشی کلفان آغاز کرده است. 

خانم رولینگ درباره تابلو نصب شده در کافه الفنت هاوس، مبنی بر این که «این کافه محل تولد هری پاتر» است، در توییتی نوشت:‌ «حتی قبل از این که پایم را در این کافه بگذارم، سالها بود که مشغول نوشتن هری پاتر بودم، بنابراین آنجا محل تولد نیست، اما در این کافه نوشته‌ام، پس تصمیم گرفتم رهایشان کنم.» 

رولینگ سپس تصویری از آپارتمان بالای فروشگاه ورزشی کلفام را منتشر کرد، جایی که برای اولین بار کار نوشتن را شروع کرده بود. او گفت:‌ «اگر منظور از زادگاه جایی است که قلم را اولین بار روی کاغذ گذاشتم، زادگاه واقعی هری پاتر اینجاست.»

او گفت:‌ «در آپارتمانی که آن زمان بالای فروشگاه ورزشی بود، اتاقی کرایه کرده بودم. اولین آجرهای هاگوارت در این آپارتمان گذاشته شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رولینگ افزود:‌ «اما اگر زادگاه هری پاتر را لحظه‌ای که ایده اولیه در ذهنم جرقه زد بدانیم، باید بگویم که آن زادگاه، قطاری بین منچستر و لندن بود.»

این نویسنده گفت:‌ «همیشه از این تصور که هاگوارتز از مکان‌های زیبایی که دیده‌ام الهام گرفته شده، شگفت‌زده می‌شوم. چون بسیار دور از واقعیت است.» 

رولینگ سپس تصویری از یک کتاب‌فروشی در شهر پورتو در پرتغال را منتشر کرد که خود را محل الهام هری پاتر می‌داند. 

جی‌کی رولینگ در توییتی در ۲۱ ماه مه نوشت:‌ فکر کردم جایی را در وب‌سایتم به همه مکان‌هایی که ادعا می‌کنند زادگاه پاتر هستند، اختصاص دهم. حتی قبل از این که پایم را در این کافه بگذارم، سال‌ها بود که مشغول نوشتن هری پاتر بودم، بنابراین آنجا محل تولد نیست، اما در این کافه هم نوشته‌ام، بنابراین تصمیم گرفتم رهایشان کنم!‌

او در توییت دیگری همان روز نوشت:‌ «اگر منظور از زادگاه جایی است که قلم را اولین بار روی کاغذ گذاشتم، زادگاه واقعی هری پاتر اینجاست. در آپارتمانی که آن زمان بالای فروشگاه ورزشی بود، اتاقی کرایه کرده بودم. اولین آجرهای هاگوارت در این آپارتمان گذاشته شد.

خانم رولینگ اذعان کرد: «هرگز کتاب‌فروشی پورتو را ندیده‌ام. حتی نمی‌دانستم چنین جایی وجود دارد! جای قشنگی است و ای کاش آن را دیده بودم، اما هیچ ربطی به هاگوارتز ندارد.» 

رولینگ همچنین درباره جایی که محل نوشتن قصه کوئیدیچ بوده است، جزییاتی بیان کرد و با انتشار عکسی از یک ساختمان در منچستر با آجرهای قرمز رنگ، نوشت:‌ «این ساختمان در منچستر است و سابقا هتل بورنویل بود… در سال ۱۹۹۱ یک شب در این هتل ماندم و صبح روز بعد وقتی که آن را ترک کردم، کوئیدیچ را ابداع کردم.»‌

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر