تلاش ترامپ برای جلوگیری از رای پستی: رای دادن یک افتخار است

«اگر می‌توانید باید بروید و رای بدهید»

ترامپ در مراسم قدردانی از کهنه‌سربازان در کاخ سفید، ۲۲ مه- MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ با هشدار در این باره که «رای دادن یک افتخار است» به حملات خود علیه ایالت‌هایی که به دنبال رای دادن پستی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند، ادامه داد. 

آقای ترامپ روز چهارشنبه گفت که رای‌دهندگان نباید «کوهی از کاغذ» را بفرستند و بار دیگر روش رای دادن پستی را مورد انتقاد قرار داد. منظور او برگه‌های رای پستی بود. 

آقای ترامپ گفت:‌ «اگر می‌توانید باید بروید و رای بدهید. رای دادن یک افتخار است. رای دادن نباید به این شکل باشد که کوهی از کاغذ را برای شما میفرستند و شما آن را پس می فرستید.» 

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه و پس از سوتفاهم درباره تفاوت میان فرستادن برگه‌های رای پستی و تقاضا برای برگه رای در میشیگان، تهدید به خروج بودجه فدرال از دو ایالت کرد. 

آقای ترامپ که بعدا نقل قول از او تصحیح شد، گفت اقدامات میشیگان غیرقانونی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در توییتر نوشت:‌ «این کار غیر قانونی و بدون تفویض اختیار وزیر خارجه انجام شد. اگر میشیگان مایل به رفتن در این مسیر رای‌گیری است، می‌خواهم که بودجه میشیگان متوقف شود.» 

همزمان، رئیس جمهور گفت که تلاش آریزونا برای معرفی رای‌گیری پستی، تلاشی است برای «تقلب در انتخابات.» 

آقای ترامپ در نشست خبری شامگاه چهارشنبه با خبرنگاران گفت: «اگر برگه‌های رای برای مردم پست شود، کارهای غیرقانونی زیادی انجام خواهد شد.» 

او افزود «منطق حکم می‌کند که تخلفات و بی‌قانونی‌های گسترده‌ای اتفاق خواهد افتاد.»

آقای ترامپ گفت:‌ «مواردی از آرای ساختگی را داریم که در واقع آنها را چاپ می‌کنند و به مردم میدهند تا امضایش کنند، شاید همان فرد با دستخط‌های مختلف و قلم‌هاق متفاوت برگه ها را امضا کند. می‌دانم که کارهای زیادی ممکن است انجام شود.»

هیچ مدرکی ارائه نشد. 

ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا گفت که جمهوریخواهان باید علیه رای‌گیری پستی مبارزه کنند و گفت: «این روش به دلایل بسیار، درست کار نمی‌کند.» 

متمم پانزدهم قانون اساسی آمریکا می‌گوید که رای دادن در آمریکا یک حق است، و نه افتخار. 

© The Independent