هواپیمای ایرباس در منطقه مسکونی در کراچی پاکستان سقوط کرد

به دلیل مشکل دسترسی به محل سانحه، امدادرسانی با مشکل مواجه شده است

از تعداد کشته‌ شده‌های این سانحه دلخراش هنوز آماری منتشر نشده اما شواهد حاکی از آن است که تعداد زیادی جان خود را از دست داده‌اند - Rizwan TABASSUM / AFP

یک هواپیمای مسافربری که از لاهور عازم کراچی بود، روی ساختمان‌های نزدیک فرودگاه کراچی سقوط کرد و بنابه گزارش‌ها شمار زیادی کشته برجای گذاشت. 

پرواز شماره پ‌ک۳۰۳۰ متعلق به هواپیمایی بین‌المللی پاکستان مسیر پرواز داخلی میان دو شهر بزرگ کشور را طی می‌کرد. 

این هواپیمای ایرباس ای‌۳۲۰ هنگامی که تقریبا به انتهای مسیر نود دقیقه‌ای خود رسیده و در حال نزدیک شدن به فرودگاه بین‌المللی جناح در کراچی بود، سقوط کرد. 

به گفته تلویزیون دولتی پاکستان، هواپیما در منطقه‌ای پر ازدحام «مدل کلونی» نزدیک فرودگاه سقوط کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امدادگران در محل حادثه مشغول تخلیه ساکنین‌اند اما کوچه‌های باریک آن منطقه حرکت آمبولانس‌ها را دشوار کرده و ماشین‌های آتش‌نشانی برای کمک‌رسانی با مشکل روبه‌رو شده‌اند. 

درباره شمار مسافران هواپیما ناهم‌خوانی وجود دارد و یک سخنگوی خطوط هوایی پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که هواپیما  ۱۰۷ سرنشین داشت. 

بخش رسانه‌ای نیروهای مسلح پاکستان گزارش داد که یک قوای شبه نظامی در عملیات امداد و نجات مشارکت دارد و نیروهای امداد در منطقه مستقر شده‌اند. 

تصاویری که از شبکه‌های خبری محلی پخش شده نشان می‌دهد که افراد زیادی در نزدیکی محل سانحه تجمع کرده‌اند و شماری از خانه‌ها آسیب دیده‌اند. 

به نظر می‌رسد که خطوط هواپیمایی پاکستان وب‌سایت خود را به حال معلق درآورده است. 

خطوط هوایی پاکستان در تاریخ ۲۹ مارس، و درپی شیوع ویروس کرونا کلیه هواپیماهای خود را بر زمین نشاند و از ۱۶ ماه مه، پروازهای محدود را از سرگرفت. 

خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان طی شش سال گذشته دو بار دیگر رویدادهای مرگ‌باری را تجربه کرده است؛ در سال ۲۰۱۴ و در یک پرواز ای۳۱۰ از ریاض در عربستان سعودی به پیشاور پاکستان، یک مسافر به ضرب گلوله کشته شد. 

در ماه دسامبر ۲۰۱۶ نیز یک پرواز داخلی از چیترال به اسلام‌آباد سقوط کرد و کلیه ۴۷ سرنشینش کشته شدند. 

© The Independent

بیشتر از