آمار ابتلا به کرونا در انگلیس؛ هر هفته ۶۱هزار نفر

ویروس کرونا می‌تواند هر هفته حداکثر ۱۱۱ هزار نفر و حداقل ۲۹ هزار نفر را آلوده کند

شمار افراد مبتلا به کووید در انگلستان، نسبتاً ثابت است - Tolga AKMEN / AFP

داده‌های جدید اطلاعاتی حاکی است که در «انگلستان» ۶۱ هزار نفر در هفته به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. 

نتایج یک نظرسنجی انجام‌شده توسط دفتر آمار ملی، در مشارکت با شماری از دانشگاه‌ها و نهادهای بهداشتی حاکی است که نرخ انتقال در کشور «نسبتاً ثابت» است. 

از ۲۶ آوریل نرخ ابتلای هفتگی به میزان ۱۱ مورد جدید ابتلا به ازای هر صد نفر محاسبه‌شده است. دفتر آمار ملی گفت ویروس کرونا می‌تواند هر هفته حداکثر ۱۱۱ هزار نفر و حداقل ۲۹ هزار نفر را آلوده کند. 

 آزمایش‌های مخاط بینی و دهان که توسط «جمعیت جامعه» در«انگلستان» و در تاریخ چهارم تا ۱۷ مه انجام‌شده (و دربرگیرنده بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیست) نشان می‌دهد که  تنها جواب آزمایش ۳۵ درصد از ۱۴ هزار و ۵۹۹ نفر مثبت شده است. 

این تقریباً برابر است با ۱۳۷ هزار نفر در سطح کشور، با طبق احتمالی ۸۵ هزار الی ۲۰۸ هزار نفر؛ و نشان از کاهش شمار ۱۴۸ هزارنفری افرادی دارد که بین ۲۷ آوریل تا دهم مه، به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. 

دفتر آمار ملی گفت این تغییر «نسبتاً کوچک است و باید به این صورت تعبير شود که شمار افراد مبتلا به کووید در انگلستان، نسبتاً ثابت است.» 

این نظرسنجی همچنین می‌گوید که بر مبنای نتایج مثبت تست‌های انجام‌شده، هیچ شواهدی مبنی بر افزایش سطح عفونت در مردان در مقایسه با زنان وجود ندارد. 

طبق تخمین‌ها در تاریخ بین چهارم تا ۱۷ مه، حدود ۲۶ درصد زنان و ۲۱ درصد از مردان مبتلا به کووید ۱۹ بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

علاوه بر این، تحقیق اخیر نشان داد که هیچ مدرکی مبنی بر افزایش ابتلا به کرونا در میان کادر درمان و مراقبت‌های پزشکی، در مقایسه با دیگرانی که در بخش‌های دیگر شاغل‌اند، در تاریخ ۴ تا ۱۷ مه دیده نشده است. 

۲۴ درصد از افرادی که در مشاغل مرتبط با بیماران یا مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کارند، در این دوره به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این رقم شامل افرادی مانند پزشکان، پرستاران، امدادگران و کارکنان خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها می‌شود. 

درصد تخمینی افرادی که گفتند در این‌گونه مشاغل کار نمی‌کنند و جواب آزمایششان مثبت شد نیز، ۲۴ درصد بودند. 

دفتر آمار ملی می‌گوید با توجه به ارقام، درصد واقعی برای هر دو دسته‌بندی بزرگ است و همپوشانی دارد. این نهاد گفت مدرکی مبنی بر تفاوت میان مشاغل مراقبت بهداشتی و مراقبت امدادگری و افرادی که در این مشاغل نیستند، وجود ندارد. 

از تاریخ هفدهم ماه مه، شش هزار و ۸۶۲ نفری که در ابتدا جواب آزمایششان منفی شده بود، به فاصله تقریباً یک هفته مورد آزمایش‌های ثانويه قرار گرفتند. 

نظرسنجی فوق از سوی دفتر ملی آمار، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه منچستر، سازمان بهداشت عمومی انگلیس و صندوق ولکام تراست انجام‌گرفته است. 

دفتر ملی آمار همچنین یک تحقیق بزرگ‌تر و طولانی‌مدت تر در دستور کار دارد تا انتشار کووید ۱۹ در میان جمعیت کل کشور را بررسی کند. 

این تحقیق بزرگ‌تر که شامل ۳۰۰ هزار نفر می‌شود، از جمله تست پادتن را انجام می‌دهد تا به فهم شمار افرادی که در گذشته کووید ۱۹ داشتند، کمک شود. 

بیشتر از جهان