هجوم یک خودرو به فروشگاه حجاب در سیدنی

به گفته پلیس هنوز نشانه‌ای مبنی بر تروریستی بودن این تصادف مشاهده نشده است

در یک حادثه رانندگی در شهر سیدنی استرالیا، پس از ورود یک خوردو به فروشگاه لباس مسلمانان در بعد از ظهر روز پنجشنبه، ۱۲ نفر زخمی شدند. 

به گفته مقام‌های اورژانس محلی،‌ ۱۱ عابر پیاده و نیز مرد راننده در محل حادثه، در نزدیکی فروشگاه «خانه حجاب» واقع درمحله گرین کر، تقاطع خیابان های واترلو و بورونیا، تحت درمان قرار گرفته‌اند. 

 ویدئوی منتشر شده از حادثه نشان می‌دهد که راننده خودروی اس یو وی، در حالی که پشت چراغ راهنما به شدت گاز می‌دهد و سپس به اتومبیل جلویی می‌کوبد، در حالی که شتاب گرفته، به مسیرش ادامه می‌دهد و سپس وارد فروشگاه می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس « نیو ساوث ولز» (NSW)، در بیانیه‌ای گفته: «یک خودرودی میتسوبیشی شاسی بلند، ابتدا به اتومبیلی دیگر که پشت چراغ راهنما توقف کرده بود، کوبید و سپس وارد فروشگاه شد. مرد راننده به همراه ۱۱ رهگذر در این حادثه مجروح شدند. آنها اکنون در محل حادثه تحت درمان هستند. به هر حال گمان می‌رود جراحات وارده سطحی بوده و تهدیدی برای جان آنها محسوب نمی‌شود.»‌

به گفته پلیس هیچ نشانه اولیه‌ای مبنی بر تروریستی بودن این تصادف مشاهده نشده است. در حالی که سرویس آمبولانس « ان اس دابلیو»، گفته بیشتر کسانی که در فروشگاه مجروح شدند زنان ۱۸ تا ۳۰ ساله هستند. 

همزمان نیروی آتش نشانی و امداد « ان اس دابلیو»، که به این حادثه واکنش نشان داده، درگزارشی گفته یک نفر «داخل خودرو گیر افتاده» ‌است. 

پیتر تارتل، معاون کمیسر «ان اس دابلیو»، گفته یک مرد ۵۱ ساله در محل تصادف بازداشت شده و به بیمارستان منتقل شده است. هنوز اتهامی علیه او صورت نگرفته است. 

به گفته پلیس« ان اس دابلیو» ، ماموران فرماندهی منطقه‌ای بنکس تاون، هم اکنون در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه می‌باشند. 

شماری از قربانیان این حادثه با برانکارد برای درمان توسط تیم امدادگران به بیرون از فروشگاه منتقل شدند. 

جان مکلوف مالک پمپ بنزینی در نزدیکی محل حادثه به شبکه ای بی سی گفته: «مقدار زیادی دود دیدم و صدای بلند بوق ماشین را شنیدم. یک خودرو از مسیر خود خارج شد و اتومبیل دیگر مستقیم وارد فروشگاه شد و تصادف کرد. صدای ممتد بوق ماشین همچنان شنیده می‌شد.»

او همچنین افزود: «واقعا شانس آوردیم که کسی سر چهارراه و یا در حال عبور از خیابان نبود وگرنه حتما ماشین به آنها اصابت می‌کرد.»‌

به دنبال این حادثه به رانندگان توصیه شد که از تردد در این منطقه خودداری کنند گرچه اکنون عملیات نجات به پایان رسیده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان