ادامه واکنش‌ها به پوستر ضداسرائیلی آیت‌الله خامنه‌ای

«راه‌حل نهایی»؛ کلیدواژه کشتار جمعی یهودیان در جنگ جهانی دوم

«راه‌حل نهایی» کلیدواژه آلمان نازی برای کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم بود که به هولوکاست منتهی شد.Khamenei.ir

انتشار پوستر ضداسرائیل-یهودی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به آیت‌الله خامنه‌ای و وب‌سایت دفتر نشر و حفظ آثار او، با واکنش‌های زیادی مواجه شده است.

در دوران پس از انقلاب اسلامی، طراحی پوستر‌های ضد اسرائیلی و شعار نابودی اسرائیل هر سال در آستانه روز قدس امری متداول بوده، اما آنچه در پوستر امسال جلب توجه کرده بخشی از جمله نوشته شده روی این پوستر: «راه‌حل نهایی: مقاومت تا همه‌پرسی» است.

«راه‌حل نهایی» کلیدواژه آلمان نازی برای کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم بود که به هولوکاست منتهی شد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مواضع رهبر جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را «مشمئز»‌کننده خوانده و تاکید کرده که این تفکر ضدیهودی در توییتر و پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی جایی ندارد.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل نیز به طور متقابل تهدید کرده که هر رژیمی که موجودیت کشور اسرائیل را تهدید کند با خطر مشابهی مواجه خواهد بود.

همزمان حساب کاربری آیت‌الله خامنه‌ای به زبان فارسی نوشت که محو دولت اسرائیل به معنی محو یهودیان نیست و این اتفاق خواهد افتاد. 

ابراز امیدواری رهبر جمهوری اسلامی در این زمینه در حالی است که او در ماه‌های اخیر در سکوت نظاره‌گر حمله اسرائیل به منافع جمهوری اسلامی در سوریه و کشته شدن «مدافعان حرم» بوده است. گزارش‌هایی نیز از آغاز روند خروج نیروهای مرتبط با جمهوری اسلامی از سوریه منتشر می‌شود. تهران این گزارش‌ها را تکذیب کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات جمهوری اسلامی همه نبوغ خود را اسرائیل ستیزی به نمایش می‌گذارند: از نصب روزشمار نابودی اسرائیل در شهرها تا ثبت آرزوی نابودی این کشور به زبان عبری روی موشک‌های سپاه و طراحی پوستر. شعار مرگ بر اسرائیل و به آتش کشیدن پرچم این کشور نیز بخش ثابت همه راهپیمایی‌های حکومتی است.

اما در همان زمانی که امارات متحده عربی یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی اتحاد حامل ۱۶ تن کمک بشر دوستانه برای فلسطین را به اسرائیل می‌فرستد، مقامات در تهران در جستجوی راهی برای به تصویر کشیدن هرچه بیشتر دشمنی خود با کشورهای منطقه هستند.

توییتر رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به این اقدام امارات، ‌برخی کشورهای عربی منطقه را «خیانتکار» لقب داد.

این حساب توییتری بار دیگر راه‌حل کاهش «رنج» فلسطینی‌ها را مسلح شدن آنها و مقاومت اعلام کرده و مدعی شده که اسرائیل تنها زبان زور را می‌فهمد.

«محو اسرائیل از صفحه روزگار»، شعار محبوب آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از ۴۱ سال همچنان هزینه‌های سنگینی را بر ایران تحمیل می‌کند.