نمادهای «مخفی» مراسم ازدواج هری و مگان

از تور عروس تا انگشتر دایانا

تقریبا یک قرن می‌شود که رسم برای اعضای خانواده سلطنتی بر این است که حلقه ازدواجشان از طلای ولش باشد- AFP

سه شنبه ۱۹ مه، دوک و دوشس ساسکس، دومین سالروز ازدواج خود را جشن گرفتند. 

از وقتی که این زوج در سال ۲۰۱۸ در کلیسای سنت جرج ازدواج کردند، ماجراهای زیادی رخ داده است که مهمترینشان تولد پسرشان آرچی و تصمیم آنان به کناره‌گیری از عضویت در خاندان سلطنتی است. 

مگان در روز عروسی، با پوشیدن پیراهنی که کلیر وایت‌کلر، مدیر هنری سابق ژیوانژی طراحی کرده بود، به مد بریتانیا ادای دین کرد. 

او همچنین تور ظریفی بر سر داشت که به افتخار مسئولیت‌های جدیدش در خانواده سلطنتی بود. 

اما درباره جزئیاتی که چندان مشخص نبود، چه می‌دانیم؟ 

از «یک تکه آبی» که در تورش مخفی شده بود، تا جواهراتی که برای مهمانی آویخته بود، این‌ها نمادهای پنهانی هستند که دوشس در مراسم عروسی خود به نمایش گذاشت:

«یک تکه آبی» 

چند ماه پس از ازدواج سلطنتی، مگان از «یک چیز آبی» پرده‌برداری کرد، عنصری سنتی در لباس عروس که ادای دینی بود به شروع رابطه او با شاهزاده هری. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیگر سابق سریال «سوتز»، پیشاپیش نمایش مستند «ملکه جهان» گفت که یک تکه از لباس آبی رنگی که در اولین قرار خود با همسرش به تن داشته بود، در تورش دوخته شده بود. 

او در حالی که به پیراهن و تورش نگاه می‌کرد، گفت:‌ «جایی در آن میان یک تکه پارچه آبی‌رنگ هست که به لایه داخلی کوک زده شده است. تکه آبی من.» 

او گفت:‌ «این تکه‌ای از پارچه پیراهنی است که در اولین قرارمان به تن داشتم.» هانا بلچر، مسئول حفظ مجموعه سلطنتی، این تکه پارچه را «شاعرانه‌ترین چیزی که تا کنون دیده است»، ذکر کرده است. 

تور کشور 

دوشس ساسکس در ۱۹ مه ۲۰۱۸، وقتی که با تور عروس پنج متری و ابریشم‌دوزی شده خود که به زیبایی بر پله‌ها چین می‌خورد،‌ قدم به کلیسای سنت‌ جرج گذاشت، حضوری باشکوه یافت. 

این تور را که با دست حاشیه‌دوزی شده، وایت‌کلر طراحی کرده است و گل‌های دوخته شده بر حاشیه آن صدها ساعت کار دست استادان گلدوزی است. 

این تور دارای طراحی گلدار منحصر به فردی از تمامی کشورهای بریتانیا، به علاوه دو گل محبوب مگان است. 

گل‌های محبوب مگان شامل گل یخ است که در مقابل کلبه ناتینگهام در زمین‌های قصر کنزینگتون و جایی که دوک و دوشس ساسکس زندگی می‌کردند می‌روید، و نیز گل قاصدک کالیفرنیا، که گل نماد ایالت کالیفرنیا، زادگاه مگان است. 

وایت کلر در مصاحبه با نشریه فرانسوی پاری‌ مچ، گفت که استادان گلدوزی که روی تور مگان کار می‌کردند، برای پرهیز از آسیب به پارچه ظریف، هر سی دقیقه یک بار دست‌های خود را می‌شستند. 

تاج الماس‌نشان 

ملکه الیزابت دوم مجموعه بزرگی از تاج دارد. بنابراین، تصمیم او به قرض دادن یک تاج خاص به مگان در روز عروسی‌اش، به‌ویژه چشمگیر است. 

این تاج در سال ۱۹۵۳ ، سال تاجگذاری او توسط مادربزرگش ملکه مری، به ملکه الیزابت اهدا شد. 

تصمیم ملکه به قرض دادن این تاج خاص به دوشس ساسکس برای روز عروسی، می‌تواند به نمادی از روابط نزدیک آنان تعبیر شود. 

ردیف الماس‌نشان تاج در سال ۱۹۳۲ ساخته شده و نگین مرکزی آن به ۱۸۹۳ بازمی‌گردد. 

حلقه ازدواج ولشی 

وقتی که مگان و شاهزاده هری در کلیسای سنت‌جرج به عقد هم درآمدند، همه بر دست‌های آنان و تبادل حلقه متمرکز شدند. 

حلقه‌ای که داماد به انگشت عروس کرد، از طلای ولش ساخته شده است. 

به گزارش رویترز، تقریبا یک قرن می‌شود که رسم برای اعضای خانواده سلطنتی بر این است که حلقه ازدواجشان از طلای ولش باشد. 

ملکه الیزابت ملکه مادر، اولین عضو خانواده سلطنتی بود که هنگام ازدواج با پادشاه جرج ششم در ۱۹۲۳، طلای ولش به خود آویخت. 

ملکه الیزابت دوم هنگام ازدواج با شاهزاده فیلیپ در ۱۹۴۷، از این رسم پیروی کرد و دوشس کمبریج نیز در سال ۲۰۱۱ وقتی که با دوک کمبریج ازدواج کرد، در همین مسیر قدم گذاشت. 

پس از عروسی شاهزاده ویلیام، یکی از مباشران قصر به نشریه تایم گفت که شاهزاده ویلیام مایل به داشتن حلقه ازدواج از جنس طلای ولش نبود، چرا که او زیورآلات دوست ندارد.» 

 شاهزاده هری نیز یک حلقه از جنس پلاتینیوم انتخاب کرده است. 

انگشتر دایانا 

به دنبال مراسم عقد در کلیسای سنت‌جرج، عروس و داماد که دیگر عنوان دوک و دوشس ساسکس را دریافت کرده بودند، قبل از رفتن به عمارت فراگمور برای مهمانی ازدواج خود، به سرعت لباس‌هایشان را عوض کردند. 

وقتی که عروس و داماد بر جگوار نقره‌ای کلاسیک سوار شدند و شاهزاده پشت فرمان قرار گرفت، مگان پیراهن دوخت استلا مک‌کارتنی به تن داشت و انگشتری با نگین درشت آبی رنگ به انگشت کرده بود. 

طرفداران تیزبین خیلی زود دریافتند که این انگشتر زمردین معروف، متعلق به دایانا، شاهدخت ولز بود که در سال ۱۹۹۷ وقتی شاهزاده هری ۱۲ ساله بود، درگذشت. 

آمی واندرپول در حساب توییتر خود نوشت:‌ مگان مارکل و نشان دیگری از شاهدخت دایانا که شب گذشته در مهمانی انگشتر آبیرنگ او را به دست داشت. 

 دایانا در عکسی که در دوم ژوئن ۱۹۹۷ برداشته شده، در هنگام بازدید از مجموعه لباس‌های خود در حراج کریستیز در لندن، این انگشتر را بر انگشت دارد. 

مگان این انگشتر را یک بار دیگر در اکتبر ۲۰۱۸ به انگشت کرد و در یک مهمانی در تونگا، آن را با یک پیراهن سفیدرنگ «ست» کرد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی