نگرانی نسبت به امنیت ورزشکار همجنس‌گرا در هند

پدرش می‌گوید: «کاری که او می‌کند زشت و غیراخلاقیست».

دوتی چند، قهرمان دوی سرعت هندوستان، اخیرا اعلام کرد که همجنس‌گرا است.

حمله شدید خانواده «دوتی چَند» و مردم روستایش نسبت به هم‌جنس‌گرا بودن او نگرانی‌های گسترده‌ای را نسبت به امنیت این ورزشکار برانگیخته است. خانم چند نخستین ورزشکار هندی‌ است که علنا اعلام کرده هم‌جنس‌گرا است.

خانم چند، قهرمان دوی سرعت هندوستان، ماه مه اعلام کرد که با یک زن در روستایش، روستای گوپالپور که اکثر ساکنانش کار بافندگی می‌کنند، در رابطه است.

او به نشریه ایندین اکسپرس گفت سال گذشته پس از آنکه هندوستان ممنوعیت همجنس‌گرایی یادگار دوران استعمار را لغو کرد، تصمیم گرفت اعلام کند که همجنس‌گرا است.

خانم چَند به این نشریه گفت او شریک زندگی خودش را یافته و ادامه داد: «من معتقدم که هرکسی باید بتواند آزادانه با کسی که دوست دارد وارد رابطه شود».

هرچند بسیاری اعلام همجنس‌گرا بودن خانم چند را با خوشحالی پذیرفته‌اند، برخی از مردم روستا و اعضای خانواده‌اش به این تصمیم واکنش منفی نشان داده‌اند.

پدرش می‌گوید: «کاری که او می‌کند زشت و غیراخلاقیست. او آبروی روستای ما را برده است».

یک دختر ۲۱ ساله اهل این روستا نیز گفته است: «ما اینجور چیزها را فقط در فیلم‌ها دیده ایم. در اینجا ما این طور رفتار نمی‌کنیم. او یکی از ما بود، ولی اکنون مایه شرمندگی ماست».

رییس انجمن تعاونی نساجی روستا می‌گوید: «ما به این‌که دختر یکی از نساجانِ روستای ما برنده مدال شده افتخار می‌کردیم، اما همه ما از نوع رابطه او شوکه شده‌ایم».

با توجه به حملات شدیدی که علیه همجنس‌گرایان در هند صورت می‌گیرد، حامیان خانم چند نگران امنیت او هستند.

پایوشنی میترا، یکی از مدافعان حقوق ورزشکاران که با خانم چند همکاری می‌کند به روزنامه گاردین گفته است: «پس از به قدرت رسیدن حزب دست راستی بهاراتیا جاناتا، یک رشته حمله به اقلیت‌ها، از جمله اقلیت‌های جنسی گزارش شده است».

پایوشنی ادامه می‌دهد: «به هر حال، درست است که آشکار کردن همجنس‌گرایی می‌تواند خطرناک باشد، اما یک نفر نمی‌تواند به خاطر عواقب این کار، مدام در هراس و وحشت زندگی کند –  این پیامی است که دیوتی با آشکار کردن همجنس‌گرایی خود به ما می‌دهد».

در این میان خانم چند می‌گوید که پس از آشکار کردن همجنس‌گرایی‌اش احساس «آرامش» می‌کند.

© The Independent

بیشتر از ورزش