دانشگاه کمبریج تمامی درس‌ها را تا سال ۲۰۲۱ مجازی برگزار می‌کند

این دانشگاه تمام کلاس‌های «حضوری» را تا تابستان آینده به صورت مجازی برگزار می‌کند

دانشگاه کمبریج، انگلستان. JUSTIN TALLIS/AFP

دانشگاه کمبریج تأیید کرده است که در سال آینده تحصیلی تمام «درس‌های حضوری» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کمبریج نخستین دانشگاهی است که برنامه خود را برای کل سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۱ تدوین کرده است و می‌گوید «احتمالاً» الزام به فاصله‌گیری اجتماعی ادامه خواهد داشت.

این دانشگاه اعلام کرد که برگزاری مجازی درس‌ها تا تابستان ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و درصورتی که «الزامات اجتماعی رعایت شود»، شاید بتوان کلاس‌های کم‌جمعیت را حضوری برگزار کرد.

سخنگوی این دانشگاه گفت: «توصیه‌ها در طول این بیماری همه‌گیر تغییر می‌کند و دانشگاه نیز همیشه خود را با آن‌ها سازگار می‌کند. با توجه به آن که احتمال دارد الزام به رعایت فاصله‌گیری اجتماعی ادامه یابد، دانشگاه تصمیم گرفته است که در سال تحصیلی آینده کلاس حضوری برگزار نکند. برگزاری مجازی کلاس‌ها ادامه خواهد داشت و فقط شاید کلاس‌های کم‌جمعیت را بتوان با رعایت الزامات فاصله‌گیری اجتماعی به صورت حضوری برگزار کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصمیم‌گیری در حال حاضر برای تسهیل در برنامه‌ریزی انجام شده است و مثل همیشه بر اساس تغییرات توصیه‌های رسمی در مورد ویروس کرونا مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

تمام درس‌های این دانشگاه از ماه مارس به حالت مجازی در آمده است و امتحانات هم به صورت مجازی برگزار می‌شود. خبر برنامه‌های دانشگاه کمبریج نخستین بار در روزنامه دانشجویی مستقل این دانشگاه به نام ورسیتی منتشر شد.

طبق رایانامه‌ای که ریاست بخش آموزش دانشگاه برای کارکنان فرستاد و به رؤیت این روزنامه دانشجویی رسیده است، برنامه‌هایی در دست اجرا است تا «درس‌های مجازی با بهترین کیفیت ممکن برگزار شود.»

پیش از این، اداره دانشجویان بریتانیا (افس) که مرجع تنظیم مقررات برای آموزش عالی است، به دانشگاه‌ها اعلام کرده بود که در مورد بازگشت اوضاع به وضع عادی در نیم‌سال تحصیلی پاییز، هیچ قولی به دانشجویان ندهند.

نیکولا دندریج، رئیس اداره دانشجویان، روز دوشنبه در جلسه مجازی کارگروه گزینش آموزشی گفت که باید به دانشجویان قبل از انتخاب واحد بگویند چه وضعیتی خواهند داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان