هشدار به خدمه ملکه: درآمد خانواده سلطنتی به شدت افت می‌کند

مهمانی‌ها و مراسم اعطای مقام در کاخ باکینگهام همگی لغو شده‌اند

رژه افتخار در جشن تولد ۹۰ سالگی ملکه الیزابت، بریتانیا- AFP

به گفته پرسنل و خدمه ملکه الیزابت به آنها هشدار داده شده که درآمد خانواده سلطنتی در پی بحران ویروس کرونا به شدت آسیب می‌بیند.

تأثیر شرایط بحرانی کرونا بر خاندان سلطنتی از هم اکنون مورد تأیید است، چرا که بسیاری از فعالیت‌های تحت مالکیت این خاندان در جریان ممنوعیت‌های کرونایی به تعطیلی کشانده شدند.

کاخ باکینگهام اعلام کرده است که امسال «اتاق‌های رسمی» را برای بازدیدکنندگان بازگشایی نخواهد کرد، که معمولا هنگام مراجعه ملکه به کاخ بالمورال در طول تابستان در معرض استفاده گردشگران قرار می‌گرفت. به نظر می‌رسد که این اولین بار پس از باز کردن درهای این اتاق‌ها در سال ۱۹۹۳ است که چنین اتفاقی می‌افتد.

هزینه تور بازدید از ۱۹ اتاق رسمی، که برای تشریفات و مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۲۶/۵۰ پوند برای هر نفر است.

صندوق امانات کلکسیون‌های سلطنتی، که مدیریت بازدیدهای عمومی را به عهده دارد، حتی مجبور به بستن کاخ ویندزور، زندان سلطنتی، کاخ کلارنس و قصر هالیرود در ادینبورگ شده است.

مهمانی‌ها و مراسم اعطای مقام در کاخ باکینگهام نیز همگی لغو شدند و امسال مراسم رژه سپاهیان نیز به شکل معمول هر ساله برگزار نخواهد شد. خانواده سلطنتی حتی حضورهای عمومی خود را با تماس ویدیویی جایگزین کرده‌اند که آنها را هنگام انجام وظیفه و کار از خانه نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ باکینگهام طی بیانیه‌ای تأکید کرد که در خصوص تاثیرات اقتصادی همه‌گیری کرونا، خانواده سلطنتی «هیچ تفاوتی» با سایرین ندارد.

در این بیانیه آمده است: «تمام کشور به احتمال زیاد تحت تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا قرار خواهد گرفت و خاندان سلطنتی از این قاعده مستثنی نیست.»

بیانیه ادامه می‌دهد: «البته رسیدگی به این موضوع زمانی خواهد بود که تمام دشواری‌ها و پیامدهای این ویروس مرتفع شده باشند. در حال حاضر خانواده سلطنتی به رعایت دستورات بهداشتی و حمایت از عزم ملی در مبارزه با کووید۱۹ توجه دارد.»

این بیانیه در پی گزارشی صادر شده است که به گفته آن لرد چامبرلیت ارل پیل، مقام ارشد خاندان سلطنتی، به پرسنل هشدار داده که امسال انتظار کاهش درآمد تا یک سوم را داشته باشند.

در یادداشتی که روزنامه سان شاهد آن بوده، ارل پیل نوشته است: «این بحران تا اینجا هم مقاومت، سازگاری و آمادگی ما را از بسیاری جهات و در تمام سطوح سازمان مورد آزمایش قرار داده است. همچنین تأثیر آن در تمام فعالیت‌های خاندان سلطنتی پوشیده نیست.»

وی ادامه داده است: «گرچه به نظر می‌رسد موارد ابتلا در انگلستان به نقطه اوج رسیده باشد، هنوز معلوم نیست مقرراتی چون فاصله‌گذاری اجتماعی تا چه زمان ادامه خواهد یافت. به همین دلیل باید بپذیریم که هنوز هفته‌ها یا ماه‌های بسیاری در پیش است تا به وضعیت معمول خود باز گردیم.»

به نوشته وی: «شکی نیست که شرایط بسیار دشواری پیش رو داریم و نگرانی‌های شما قابل درک است.» به گفته کریس شیپ، دبیر سلطنتی خبر آی تی وی، منابع سلطنتی منکر وجود یادداشت لور چامبرلین نیستند و مشکلی هم با گفته‌هایش ندارند.

از ماه مارس تا کنون، ملکه ۹۴ ساله همراه با دوک ادینبرگ ۹۸ ساله در کاخ ویندزور اقامت دارند. این زوج سلطنتی به خاطر سن بالا و خطر ابتلا به ویروس کرونا احتمالا تا آینده نامعلومی در این کاخ باقی خواهند ماند.

© The Independent

بیشتر از زندگی