ویروس مرگبار حیات کلیه خرگوش‌ها را تهدید می‌کند 

بیماری «هماروژیک خرگوشی نوع ۲»، برای خرگوش‌های وحشی و خانگی مرگبار است

عکس از یک خرگوش در سواحل فلوریدا. JOE RAEDLE/AFP

به گفته سازمان ماهیها و حیات وحش آمریکا، ویروس بیماری «هماروژیک خرگوشی نوع ۲»، برای خرگوش‌های وحشی و خانگی مرگبار است اما بر انسان یا حیوانات خانگی غیر از خرگوش بی‌اثر است. 

 خرگوش‌های مبتلا ممکن است قبل از مرگ ناگهانی هیچگونه علامتی نشان ندهند و یا ممکن است دچار تب، تورم، خونریزی داخلی و نارسایی کبد شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیماری در خرگوش‌های ایالت‌های غربی آمریکا شناسایی شده اما به سرعت انتشار یافته و اگر مورد رسیدگی قرار نگیرد، ممکن است جمعیت خرگوش‌های وحشی را از بین ببرد. 

دینا کلیفورد، یک دامپزشک ارشد سازمان ماهیها و حیات وحش آمریکا، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «متاسفانه ممکن است اثرات آن را بر گونه‌هایی که برای غذا به خرگوش‌ها متکی هستند نیز ببینیم، چرا که خرگوش‌ها گونه‌های شکار اصلی برای بسیاری از حیوانات شکارچی به شمار می‌روند.» 

سازمان ماهی‌ها و حیات وحش آمریکا، به همه افرادی که ممکن است به خرگوش‌های بیمار یا جسد آنها بربخورند توصیه کرده که این موارد را گزارش دهند، اما توصیه کرده که برای به حداقل رساندن انتشار ویروس، که بسیار مقاوم توصیف شده، از دست زدن به جسد حیوان خودداری شود. شکارچیان نیز به درنظر گرفتن تدابیر احتیاطی ترغیب شده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان